Zoekresultaat 11 - 19 van 19 resultaten

  • Overlijden

    Als iemand in de gemeente Halderberge overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de uitvaartverzorger. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op. U kunt persoonlijk aangifte doen. Maak daarvoor een afspraak. Een uitvaartverzorger kan online de aangifte doen.

  • Erkenning van een kind

    Bent u niet getrouwd en wordt u vader of meemoeder? Dan kunt u het kind al voor de geboorte erkennen. Ook als u niet de biologische ouder bent. Door het kind te erkennen, wordt u de wettelijke vader of meemoeder. Maak telefonisch een afspraak via 0165 - 390 500 tussen 9.00 en 12.00 uur.

  • Melden scheiding

    Wilt u uw huwelijk beëindigen of wilt u uw geregistreerd partnerschap laten ontbinden of beëindigen? Afhankelijk van de situatie regelt u dit via rechtbank, advocaat of notaris. Binnen 6 maanden meldt u dit bij de gemeente waar u bent getrouwd of waar het partnerschap werd geregistreerd. Na de inschrijving is uw echtscheiding of ontbinding of beëindiging definitief.

  • Wonen in Halderberge

    Wonen in Halderberge, hét groene hart van de regio West-Brabant. Halderberge is een woongemeente met een unieke diversiteit aan kernen, bijzonder cultuurhistorisch erfgoed en een recreatieve en toeristische trekpleister. Oudenbosch, Oud Gastel, Hoeven, Bosschenhoofd en Stampersgat zijn 5 dorpen met unieke kernkwaliteiten. Halderberge heeft veel te bieden: een woning of appartement in een gezellig dorp, een woning aan het water, nabij het bos of in het buitengebied. In Halderberge kan het allemaal!

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.

  • Aangifte geboorte

    Als een kind is geboren, doet iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest aangifte. Dat moet in de gemeente waar het kind is geboren. U doet binnen 3 dagen na de geboorte aangifte. Dan kan online. U kunt ook naar het gemeentehuis komen. Maak een afspraak via 0165 - 390 500 tussen 9.00 en 12.00 uur.

  • Melden voorgenomen huwelijk of partnerschap

    Nadat u de informatie heeft gelezen op de pagina Trouwen en geregistreerd partnerschap, kunt u nu verder gaan met het indienen van de melding voorgenomen huwelijk. Wilt u in de gemeente Halderberge een huwelijk of een geregistreerd partnerschap sluiten, dan meldt u dit vooraf bij de afdeling burgerzaken. U hoeft niet in de gemeente Halderberge te wonen om er te kunnen trouwen of een partnerschap te laten registreren. Woont u buiten Nederland en wilt u in onze gemeente een huwelijk sluiten of een geregistreerd partnerschap aangaan, dan kunt u hiervoor de melding doen bij de gemeente Den Haag.

  • Paspoort

    Heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u bij ons direct uw paspoort persoonlijk aanvragen. Daarvoor maakt u een afspraak. Na ongeveer 7 werkdagen kunt u uw paspoort afhalen. U moet dit persoonlijk doen. Ook kinderen moeten zelf bij de aanvraag en het afhalen aanwezig zijn. Ook voor afhalen, maakt u eenvoudig een afspraak.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en heeft u NIET de Nederlandse nationaliteit EN geen vluchtelingenstatus? Dan heeft u naast uw geldig verblijfsdocument een vreemdelingenpaspoort nodig als u wil reizen naar het buitenland. Voor die aanvraag moet u een afspraak maken. U moet dan aantonen dat u van uw eigen autoriteit (ambassade van uw eigen land c.q. nationaliteit) geen nieuw paspoort kunt verkrijgen. Naast de aanvraag van het vreemdelingenpaspoort moet een speciaal formulier (C1) worden ingevuld en door u ondertekend. Wij laten dit beoordelen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Zodra de akkoordbevestiging van het Ministerie binnen is, krijgt u van ons bericht en wordt de aanvraag van het vreemdelingenpaspoort verder verwerkt. U kunt het paspoort daarna na 7 werkdagen afhalen bij onze snelbalie. Ook voor afhalen, maakt u eenvoudig een afspraak.