Zoekresultaat 11 - 20 van 127 resultaten

  • Accountmanager bedrijven

    Hallo (nieuwe) ondernemers van de gemeente Hardinxveld-Giessendam! Mijn naam is Xanthine Jut. Bij mij kunt u terecht met vragen en ideeën. Ik hoor graag waar u mee bezig bent en hoe ik u kan helpen! Ik ben sinds februari 2015 in dienst als accountmanager bedrijven van de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Wat houdt deze functie in? Ik vervul een brugfunctie tussen de gemeente en de ondernemers. Mijn taak is ervoor te zorgen dat beide partijen tevreden zijn of (nog beter:) blijven. Ik probeer (startende) ondernemers goed van dienst te zijn. Tegelijk moet ik hem of haar ook duidelijk maken dat niet alles 'gisteren' geregeld kan zijn. Een gemeente moet zich aan de regels houden en iedereen gelijk behandelen. Wederzijds begrip opent vele deuren! Mijn voornaamste doel is bereikbaar te zijn voor u als ondernemer; u kunt bij mij terecht met al uw vragen. Ik zorg ervoor dat uw vraag bij de juiste medewerker in het gemeentehuis terecht komt. Dat scheelt u een hoop uitzoekwerk en daarmee kostbare tijd. Daarnaast kunt u mij ook om advies vragen. Ik denk graag mee en zal er alles aan doen om te komen tot een goede oplossing. Ik maak me graag sterk voor u als ondernemer en probeer niet in problemen te denken, maar in oplossingen. Misschien treffen we elkaar binnenkort tijdens een van de vele ondernemersbijeenkomsten in dit dorp, zoals die van de Ondernemersvereniging Hardinxveld-Giessendam, de Bedrijfskern, de Stichting Beveiliging Bedrijven Hardinxveld-Giessendam (SBBHG) of het Centrummanagement. Stelt u prijs op een bezoekje of een gesprek? Heeft u informatie nodig over vergunningen, vestigingen, uitbreidingen of andere zaken? Neem dan contact met mij op! Ik kom graag langs om me door u te laten informeren en/of rondleiden en neem uw vragen vervolgens mee terug om er antwoorden op te vinden. Graag tot ziens! Contactgegevens accountmanager bedrijven Mevrouw X.O. (Xanthine) Jut Telefoon 14 0184 (donderdag en vrijdag) Mail mij voor een afspraak

  • Veerdienst Riveer

    Vanuit Hardinxveld-Giessendam varen voet- en fietsveren van Riveer naar Gorinchem, Sleeuwijk, Woudrichem, en Werkendam. In de zomerperiode kunt u met de veerdienst ook de bezienswaardigheden binnen de historische Vestingdriehoek bezoeken. Zo doet de veerdienst onder andere Slot Loevestein en het negentiende-eeuwse Fort Vuren aan. Naar de website van Riveer  

  • Ongediertebestrijding

    Zit er ongedierte, zoals ratten, op openbaar terrein? Dan zorgt de gemeente voor de bestrijding. Op het bestrijden van ongedierte op uw eigen terrein moet u zelf zorgen. De gemeente stelt wel in overleg kosteloos advies en klemmen beschikbaar waarmee u zelf de bestrijding van ratten kunt uitvoeren (bedrijven en bedrijfsterreinen vallen hier niet onder).  Wilt u weten op welke manier u overig ongedierte kunt bestrijden of bij wie u terecht kunt om het te laten bestrijden, verwijzen wij u naar www.meldpuntongedierte.nl. Meldingen over ratten kunt u doen via Fixi, per email info@hardinxveld-giessendam.nl, of telefonisch (14) 0184.  

  • Melding (milieubeheer)

    In het Omgevingsloket online en Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) ziet u of u een vergunning nodig heeft, melding doet of geen melding hoeft te doen. Als u weet dat uw bedrijf onder het Activiteitenbesluit valt, kunt u direct via AIM een melding doen. Kosten Het doen van de melding is gratis Afhandeling U krijgt binnen 4 weken antwoord van ons. Online regelen Omgevingsloket online Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) Meldingsplicht U doet een melding als u onder het Activiteitenbesluit valt en: meldingsplichtig bent een bedrijf wilt oprichten een bedrijf wilt uitbreiden een bedrijf wilt wijzigen U hoeft geen omgevingsvergunning voor de activiteit milieu aan te vragen. Bedrijven die onder het Activiteitenbesluit vallen zijn onder andere: detailhandelsbedrijven herstelinrichtingen voor motorvoertuigen houtbewerkende bedrijven en horecabedrijven Meer informatie leest u op de website Ondernemersplein, melding milieubeheer. Meesturen Bij uw melding stuurt u een schaaltekening met een situatieschetsschaal 1:10.000 en een aangegeven noordpijl mee. Heeft u vragen? Voor meer informatie kijkt u op de website van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.  

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Bij een nieuwe baan kan de werkgever een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vragen. Deze verklaring noemen we ook wel 'Bewijs van goed gedrag'. Dit bewijs toont aan dat uw gedrag geen bezwaar oplevert voor die nieuwe baan of functie. Uw werkgever kan de aanvraag van de verklaring zelf online starten. Of u vraagt de VOG persoonlijk aan bij de gemeente Voor een aanvraag heeft u de volgende bijlage(n) nodig: Het ingevulde en ondertekende VOG aanvraagformulier van Justis dat u van de werkgever heeft gekregen. Eventueel alle gevraagde en ingescande bijlagen Let op: zorg ervoor dat de ingescande documenten duidelijk leesbaar zijn. Online regelen Aanvragen VOG door werkgever Aanvragen VOG persoonlijk bij gemeente U logt in met DigiD Lukt het online aanvragen via de gemeente niet, maak dan een afspraak Kosten De kosten bedragen € 41,35. Afhandeling Binnen 4 weken krijgt u de verklaring thuisgestuurd.  

  • Exploitatievergunning inrichting en/of Terrasvergunning

    Voor het exploiteren van een horeca-inrichting heeft u een vergunning nodig. Deze vergunning geldt voor de persoon en het pand.

  • Precariobelasting

    Precariobelasting betreft een bijzondere vorm van belasting. Precariobelasting betaalt u als u voorwerpen plaatst in, op of boven gemeentegrond die bestemd is voor de openbare dienst. Voorbeelden hiervan zijn: terrasjes van horecaondernemingen, steigers, reclameborden en containers (voor de opvang van bouwpuin).

  • Principeverzoek voor bouwwerken of perceelgebruik indienen

    Als u de haalbaarheid wilt onderzoeken van bouw- of bedrijfsplannen die u heeft (bijvoorbeeld voor bouwwerken of voor wijziging van gebruik van een perceel), dan kunt u een principeverzoek indienen bij de gemeente. Werkwijze Vul het formulier vooroverleg ruimtelijk initiatief (pdf, 177 kB) in Print het formulier uit Onderteken het formulier Stuur of breng het ingevulde en ondertekende formulier naar omgevingszaken@hardinxveld-giessendam.nl In het formulier leest u meer over de procedure, de kosten, en over welke bijlagen bij het verzoek moeten worden gevoegd. Twijfelt u over uw plan of heeft u vragen, dan adviseren wij u om kosteloos een verkennend gesprek aan te vragen, voordat u definitief een principeverzoek indient. Nieuwe werkwijze in voorbereiding op de Omgevingswet Op 1 januari 2024 treedt de Omgevingswet in werking. Hierdoor verandert de werkwijze voor het indienen en behandelen van principeverzoeken. U vult als initiatiefnemer het bovenstaande formulier in. Als het plan niet past in het omgevingsplan wordt uw plan besproken aan de 'intaketafel' en/of 'omgevingstafel'. Op de intaketafel kijkt de gemeente naar de wenselijkheid van het plan. Als het plan wenselijk is, volgt de omgevingstafel. Daar kijken we samen met u verder hoe we het plan mogelijk kunnen maken.    Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met het KlantContactCentrum van de gemeente, telefoon 14 0184.  

  • Geboorteaangifte

    U kunt de geboorte van uw kind digitaal aan ons doorgeven als: uw kind in Hardinxveld-Giessendam is geboren tenminste 1 van beide ouders de Nederlandse nationaliteit heeft u DigiD hebt (van beide ouders als zij niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben) u een ondertekende geboorteverklaring van verloskundige of arts hebt u vóór de geboorte een akte van erkenning hebt laten opmaken, wanneer de ouders niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben beide ouders in dezelfde gemeente wonen Online geboorteaangifte doen Wilt u toch langskomen om de geboorte van uw kind aan te geven? Maak dan een afspraak via 14 0184. U moet immers binnen 3 werkdagen na de geboorte de aangifte gedaan hebben. Afspraak maken Voor aangifte gaat u naar de gemeente waarin uw kind geboren is. Neem van beide ouders een geldig identiteitsbewijs mee. Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184.  

  • Melding voorgenomen huwelijk (in ondertrouw gaan)

    Het huwelijk is één van de mogelijkheden om de relatie met uw partner officieel vast te leggen. Gaat u trouwen? U kunt persoonlijk langsgaan bij de gemeente waar u gaat trouwen en een melding van uw voorgenomen huwelijk doen. Deze melding maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184, of mailt u naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Burgerlijk huwelijk Trouwen voor de gemeente wordt het burgerlijk huwelijk genoemd. Wilt u ook voor de kerk trouwen? Dan mag dit pas nadat uw burgerlijk huwelijk is gesloten. Kosten De melding voorgenomen huwelijk is gratis. Wel betaalt u de kosten voor het trouwen of registratie partnerschap en eventueel het (trouw)boekje.