Zoekresultaat 191 - 199 van 199 resultaten

  • Servicepunt Energieadvies voor collectieven en organisaties

    Wilt u uw bestaande gebouw verduurzamen? Het Servicepunt Energieadvies ondersteunt VvE’s, bewonersinitiatieven, maatschappelijke organisaties en kleine particuliere verhuurders met advies over het verduurzamen van gebouwen.

    Daarnaast ondersteunt het Servicepunt bedrijven met het realiseren van zonnepanelen op grote daken. Ook verzorgt het Servicepunt procesbegeleiding bij het nemen van maatregelen om energie te besparen of duurzame energie op te wekken.

    Dit Servicepunt is niet bedoeld voor individuele woningeigenaren. Bent u een woningeigenaar, kijk dan voor meer informatie over het energiezuiniger maken van uw woning op de website van het Regionaal Energieloket.

    Voor wie is het Servicepunt Energieadvies

    Het Servicepunt Energieadvies richt zich op:

    • Verenigingen van Eigenaren (VvE’s)
    • Bewonersinitiatieven
    • Maatschappelijke organisaties
    • Kleine particuliere verhuurders
    • Bedrijven (alleen voor zon op daken)

    Energieadvies en begeleiding in het uitvoerproces

    De gemeente wil het verduurzamen van de bestaande gebouwen versnellen. Het Servicepunt Energieadvies helpt daarbij door het verstrekken van advies en begeleiding in het verduurzamen van gebouwen. U kunt advies en begeleiding aanvragen als u energiebesparende maatregelen wil nemen. Of als u maatregelen wil uitvoeren om duurzame energie op te wekken. U kunt ervoor kiezen alleen energieadvies of alleen procesbegeleiding aan te vragen. Een combinatie tussen energieadvies en procesbegeleiding is ook mogelijk.

    Er is geen subsidie voor de uitvoering van de maatregelen zelf. Kijk voor meer informatie over subsidie voor het uitvoeren van energiebesparende maatregelen door VvE’s op de regeling Subsidie Energiebesparing Eigen Huis.

    Tijdelijke acties

    Het Servicepunt Energieadvies Aalsmeer biedt tijdelijk twee extra acties aan:

  • Handtekening laten legaliseren

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Een bedrijf of organisatie kan hierom vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

    U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs.

  • Geld of spullen inzamelen voor een goed doel

    Als u een collecte of (kleding)inzamelactie wilt houden, heeft u een collectevergunning nodig.

     

  • Vervangende stempas voor verkiezingen

    De stempas voor de verkiezingen van het Europees Parlement ontvangt u tussen donderdag 2 mei en dinsdag 7 mei 2024. Heeft u uw stempas op woensdag 8 mei nog niet ontvangen? Of bent u uw stempas kwijt? Vraag dan een vervangende stempas aan.

    U ontvangt de stempas van de gemeente waar u op 23 april 2024 stond ingeschreven. Een vervangende stempas vraagt u ook aan bij de gemeente waar u op 23 april stond ingeschreven. Stemmen kan alleen met een nieuwe stempas. Mocht u uw oude stempas terugvinden, dan kunt u daar niet meer mee stemmen.

  • Sociaal team Aalsmeer

    Soms heeft u meerdere problemen waar u op eigen kracht niet uitkomt. Heeft u bijvoorbeeld een combinatie van lichamelijke klachten, voelt u zich eenzaam, bent u overbelast door mantelzorg of bevindt u zich in een moeilijke thuissituatie met uw kinderen? Dan kan het Sociaal team ondersteuning bieden.

    Bevindt u zich in zo’n situatie? Dan kunt u contact opnemen met bijvoorbeeld uw huisarts of een medewerker van het Sociaal loket. Het Sociaal loket, uw huisarts, school of een andere deskundige kan u doorverwijzen en aanmelden bij het Sociaal team van de gemeente. Het Sociaal team schakelt de juiste zorg voor u in en kijkt samen met u wat er nodig is om weer op eigen kracht verder te kunnen. U kunt zich niet zelf aanmelden bij het Sociaal team.

  • Sociaal team voor professionals

    Het Sociaal team biedt ondersteuning aan inwoners met problemen waar zij zelf niet uitkomen. Hier vindt u informatie over het Sociaal team voor professionals. Als professional kunt u online iemand aanmelden bij het Sociaal team.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan de persoonsgegevens van alle inwoners van de gemeente. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering en pensioen. Soms worden uw gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wilt u weten welke instellingen uw gegevens krijgen? Kijk dan op de website Wiekrijgtmijngegevens.nl.

  • Andere achternaam gebruiken

    Iedereen in Nederland heeft een achternaam. Deze is vastgelegd in de burgerlijke stand en staat ook in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Wilt u dat de gemeente en andere (overheids)organisaties u aanspreken met een andere achternaam? Dan kunt u hiervoor een verzoek indienen bij de gemeente waarin u woont.

    Uw achternaam wordt ook wel uw geslachtsnaam of geboortenaam genoemd. Bij vrouwen heet deze naam ook wel de meisjesnaam. Deze naam verandert niet als u gaat trouwen of geregistreerd partnerschap aangaat.

    Als u bij de gemeente een verzoek indient voor het wijzigen van uw naamgebruik, dan verandert de gemeente uw aanschrijfnaam. Uw officiële achternaam verandert niet.

    De gemeente en andere (overheids)organisaties gebruiken standaard uw aanschrijfnaam als zij u post sturen. De achternaam waarmee u bent geboren, blijft in uw officiële papieren staan (bijvoorbeeld uw paspoort of rijbewijs).

    Stel: u heet J. de Wit en uw partner heet P. Jansen. Dan kunt u kiezen uit vier namen waarmee u wordt aangeschreven:

    • J. Jansen
    • J. de Wit
    • J. de Wit-Jansen
    • J. Jansen-de Wit

  • Straatfeest melden

    Bent u van plan een straatfeest te organiseren?Met dit formulier meldt u een straatfeest in Amstelveen. Geef aan waar een en ander plaatsvindt.De melding dient uiterlijk één week voor het straatfeest te worden ingediend. Wij nemen uw melding zo spoedig mogelijk in behandeling.