Zoekresultaat 21 - 30 van 31 resultaten

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita vraagt u aan als een (buitenlandse) organisatie een bewijs nodig heeft dat u in leven bent. Bijvoorbeeld een levensverzekeraar of pensioenfonds. Een attestatie de vita vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Bezwaar tegen gemeentelijke besluiten

    Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente kunt u bezwaar maken. Een bezwaar stuurt u digitaal (met DigiD of eHerkenning) of per post op. Een bezwaar kunt u niet e-mailen. Let op: wilt u reageren op een ingediende aanvraag voor een vergunning? Dan kunt u dat mailen aan Puza-BO-Ondersteuning@hilversum.nl.

  • Scheiding doorgeven

    Als u in het buitenland gescheiden bent, moet u dit zelf doorgeven. Bent u in Nederland gescheiden dan moet dit binnen 6 maanden na de uitspraak van de rechter zijn doorgegeven aan de gemeente. Dit moet in de gemeente waar u bent getrouwd. Meestal regelt uw advocaat dit.

  • Identiteitsbewijs kwijt, gestolen of beschadigd

    U hoeft geen aangifte te doen bij de politie als uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen is. Geef de vermissing online door met uw DigiD. Vindt u later het vermiste document terug, dan is het niet meer geldig en levert u het in bij de gemeente.

  • Bibob

    Bij de aanvraag van vergunningen en subsidies, en bij vastgoedtransacties met de gemeente en overheidsopdrachten kan de gemeente een Bibob-onderzoek doen. Bijvoorbeeld bij de aanvraag van een alcoholwetvergunning of een omgevingsvergunning. Met zo'n integriteitsonderzoek wil de gemeente voorkomen dat ze criminele activiteiten mogelijk maakt. Ook beschermt de gemeente zo de te vertrouwen ondernemers.

  • Kind erkennen

    Als u niet getrouwd bent en geen geregistreerd partnerschap heeft, dan heeft uw kind volgens de wet alleen een moeder. Als u de wettelijke vader of duomoeder wilt zijn, moet u het kind erkennen. U hoeft daarvoor niet de biologische ouder te zijn. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Verhuizen vanuit het buitenland

    U verhuist vanuit het buitenland naar Hilversum. U blijft het komende halfjaar minstens 4 maanden in Nederland. Schrijf u binnen 5 dagen na aankomst in bij de gemeente. U komt persoonlijk bij ons langs. Heeft u een partner en/of kinderen die mee verhuizen, dan moeten zij met u meekomen. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in Hilversum woont. Hierop staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er bijvoorbeeld ook uw vorige woonadressen of nationaliteit op laten zetten. U vraagt het online of op afspraak aan.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. U heeft bijvoorbeeld een VOG nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs. Heeft u een ingevuld aanvraagformulier VOG van uw werkgever gekregen? Maak dan een afspraak bij de gemeente.

  • Verhuizen naar of binnen de gemeente

    Als u verhuist binnen of naar Hilversum, geef dit dan door aan de gemeente. Dit kan vanaf 4 weken voor, tot 5 dagen na uw verhuisdatum. Dit kan online met DigiD of persoonlijk op het Stadskantoor. Als u verhuist van Hilversum naar een andere gemeente, meldt u dit bij uw nieuwe gemeente.