Zoekresultaat 21 - 28 van 28 resultaten

  • Groenstrook of restgrond kopen, huren of gebruiken

    U kunt onder bepaalde voorwaarden een stuk gemeentegrond kopen. Huren of tijdelijk in gebruik nemen is soms ook mogelijk. Dien hiervoor schriftelijk een aanvraag in bij de gemeente.

  • Informatie in de basisregistratie personen (BRP)

    In de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens. U kunt gegevens uit de BRP van iemand anders opvragen. U kunt ook geheimhouding van uw eigen persoonsgegevens aanvragen. Voor beide doet u een verzoek bij de gemeente.

  • Geregistreerd partnerschap beëindigen

    Een geregistreerd partnerschap beëindigt u via een advocaat of notaris. Heeft u minderjarige kinderen of bent u het niet met elkaar eens? Dan moet u naar de rechter. De advocaat of notaris meldt de beëindiging bij de gemeente.

  • Verklaring omtrent het gedrag aanvragen

    Met een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) laat u zien dat u zich in het verleden goed gedragen heeft. Werkgevers en andere organisaties kunnen hierom vragen. U vraagt de VOG aan bij Justis of op afspraak bij de gemeente.

  • Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen

    Een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand is een schriftelijk bewijs van bijvoorbeeld een geboorte of huwelijk. Je vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.

  • Gegevens in basisregistratie personen (BRP) aanpassen

    Iedereen die in Nederland woont, moet ingeschreven staan in de basisregistratie personen (BRP). Kloppen uw gegevens in de BRP niet? Of wilt u uw gegevens na een adoptie of geslachtswijziging laten veranderen of weghalen? Geef dit dan door aan de gemeente waarin u woont.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Instanties kunnen vragen om een schriftelijk bewijs dat u nog leeft. Er zijn twee soorten: een bewijs van in leven zijn of een attestatie de vita. U vraagt deze documenten aan bij de gemeente waarin u woont of verblijft.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Vernieuw je paspoort en identiteitskaart op tijd Sinds 9 maart 2014 zijn paspoorten en identiteitskaarten voor personen vanaf 18 jaar niet 5, maar 10 jaar geldig. Paspoorten en identiteitskaarten die in 2014 zijn aangevraagd, vervallen in 2024. Wij verwachten dit jaar veel aanvragen om paspoorten en identiteitskaarten te vernieuwen. Voorkom dat uw reisdocument verloopt. Maak op tijd uw afspraak en hou rekening met een langere wachttijd. Vraag een paspoort of identiteitskaart aan bij de gemeente waarin u woont. Bij de afspraak moet u zelf aanwezig zijn. Na 6 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen. Voor het ophalen van het document kunt u zonder afspraak binnenlopen. Op woensdagavond werken wij wel alleen op afspraak.