Zoekresultaat 31 - 40 van 45 resultaten

  • Geboorte aangeven

    Binnen 3 dagen na de geboorte van uw kind of kinderen doet u hiervan persoonlijk aangifte. Dit doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Voor de geboorteaangifte moet u een afspraak maken. Kunt u niet binnen de 3 dagen een afspraak maken dan kunt u telefonisch contact opnemen met 14 023.

  • Contact en openingstijden

    Wij helpen u graag in de publiekshal. U maakt een afspraak op de pagina van het product dat u nodig hebt, bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs. Hebt u een vraag of opmerking dan kunt u ons bellen of uw vraag online stellen.

  • Aanvragen bijstandsuitkering

    U kunt nu uw aanvraag bijstandsuitkering doen. U logt in met uw DigiD. Vraagt u samen met uw partner aan, dan logt uw partner ook in met DigiD. Na het ontvangen van deze mail moet u binnen 2 weken uw aanvraag indienen. Zodra u inlogt in het formulier, hebt u maximaal 7 dagen om uw aanvraag af te ronden. Uw formulier is pas verstuurd als u de aanvraag hebt afgerond.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wij zorgen goed voor uw persoonlijke gegevens: uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt ons vragen deze gegevens niet aan andere organisaties door te geven. Wij gaan altijd akkoord met uw aanvraag.

  • Subsidie groen dak en regenton

    Als eigenaar van een pand in Haarlem kunt u subsidie aanvragen voor het aanleggen van een groen dak van minimaal 20 m2 en voor de aansluiting van een regenton. U kunt per adres 1 aanvraag voor subsidie voor een groen dak doen en subsidie voor 1 regenton aanvragen. U kunt subsidie voor een regenton alleen aanvragen als u ook subsidie aanvraagt voor een groen dak. Of al een groen dak hebt aangelegd. Particulieren, een collectief van particulieren, stichtingen, ondernemers en verenigingen kunnen subsidie voor een groen dak en/of een regenton aanvragen. U vraagt de subsidie online aan. U kunt tot 1 december 2026 deze subsidie aanvragen.

  • Open data

    Wij beheren allerlei informatie en data over Haarlem. Over gebouwen, verkeer, zorg, vergunningen en nog veel meer onderwerpen. Deze informatie is rechtenvrij en beschikbaar voor iedereen. Mail ons als u vragen hebt over onze informatie, verbetersuggesties of voorstellen voor nieuwe datasets.

  • Leegstand melden

    Als uw pand langer dan 6 maanden leegstaat, moet u dit aan ons melden. De meldingsplicht geldt voor woningen en kantoren in heel Haarlem. Voor winkels alleen voor de wijk Oude Stad. U kunt een boete krijgen als u de leegstand niet meldt.

  • Adressen waar geen parkeervergunning mogelijk is

    Woont of werkt u op 1 van de volgende adressen, dan kunt u nooit een parkeervergunning of parkeervergunning voor uw bezoek of een bewonersabonnement voor een parkeergarage aanvragen.

  • Handtekening legaliseren

    Soms moet u aantonen dat de handtekening op een document echt van u is. Bijvoorbeeld als u garant staat voor bezoek uit het buitenland. U laat uw handtekening dan legaliseren in de publiekshal. U neemt het document mee en zet aan de balie uw handtekening. De medewerker van de gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als op uw identiteitsbewijs. Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd.

  • Klacht over onze dienstverlening of hoe u bent behandeld

    Wij horen graag van u als u niet tevreden bent over hoe wij u hebben behandeld. Bijvoorbeeld omdat u ons niet kon bereiken, lang moest wachten of geen antwoord hebt gekregen op een brief of mail. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest of geen begrip heeft getoond. Laat het ons ook weten als onze informatie onduidelijk is of ontbreekt. Of als u niet of niet op tijd geïnformeerd bent of u vindt dat wij niet zorgvuldig zijn omgegaan met uw persoonsgegevens. U kunt ons ook eerst bellen. Wij horen graag uw verhaal en kijken of we de situatie kunnen oplossen. Het is dan nog geen formele klacht.