Zoekresultaat 701 - 710 van 723 resultaten

  • Kinderopvang starten

    Wilt u een kinderopvang beginnen? Lees hier hoe u zich kunt melden bij de gemeente en waar u advies kunt krijgen. Als gastouder kunt u zich inschrijven bij een gastouderbureau. Kinderopvang U heeft een aantal verplichtingen als u een kinderopvang wilt starten. Zo moet u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. En uw kinderopvang aanmelden bij de Geschillencommissie. Daarna kunt u zich inschrijven bij de gemeente via een aanvraagformulier. Dit formulier staat op de website Rijksoverheid.nl Landelijk Register Kinderopvang U mag alleen een kinderopvang of gastouderbureau exploiteren als u bent opgenomen in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK).Hiervoor moet u voldoen aan alle eisen uit de Wet kinderopvang Voordat u mag starten met het opvangen van kinderen, moet de inspectie Kinderopvang een startonderzoek bij u hebben uitgevoerd. Daarna ontvangt u bericht dat u mag starten. De GGD voert deze inspectie (voor registratie) uit. Lees meer over deze inspectie op de website Ondernemersplein.nl Leges De gemeente brengt leges (kosten) in rekening voor het starten van een voorziening van kinderopvang. Gastouder Wilt u gastouder worden? Schrijf u dan in bij een gastouderbureau. U wordt dan bij de gemeente aangemeld door de medewerker van dat bureau. Voor meer informatie kunt u terecht bij de gastouderbureaus en of kijk op de website Rijksoverheid.nl Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maatschappelijke Ontwikkeling van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer: 14 035.

  • Bijstandsuitkering

    Heeft u geen werk en niet genoeg geld om van te leven? Heeft u ook geen uitkering? Dan heeft u misschien recht op een bijstandsuitkering. Deze uitkering vult uw inkomen aan. Ondertussen laat u zien dat u alles doet om zo snel mogelijk weer een baan te vinden. We kijken bij uw aanvraag niet alleen naar het inkomen en vermogen. Ook het aantal personen in uw huishouden telt mee voor de hoogte van de uitkering. Woont u met meer volwassenen in huis? Dan kunt u kosten delen en krijgt u daarom een lagere uitkering. Dit geldt niet voor kinderen tot 21 jaar die bij u wonen of bijvoorbeeld studenten en huurders. Dit heet de kostendelersnorm.

  • Bijstand voor zelfstandigen

    Ontvangt u een bijstandsuitkering of werkloosheidsuitkering en wilt u een eigen bedrijf beginnen? Of bent u zelfstandige en verkeert u (tijdelijk) in financiële problemen? Mogelijk komt u in aanmerking voor bijstand voor zelfstandigen. Dit is geregeld in het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). De gemeente kan bijvoorbeeld helpen via een renteloze lening of een aanvulling op het inkomen tot bijstandsniveau. Regelen Neem contact met ons op via 14 0117.                                                                                                   Meer weten? Bekijk de website van de Rijksoverheid.nl.

  • Woonkostentoeslag

    U heeft onverwacht een lager inkomen en kunt de huur of hypotheek van uw woning niet meer betalen. Bijvoorbeeld als u: Ziek bent Gescheiden bent Geen werk meer heeft Wij kunnen u mogelijk tijdelijk helpen. U krijgt dan extra geld om de huur of hypotheek te betalen. Dit heet woonkostentoeslag.  Aanvragen E-mail: wijz@losser.nl Bel 053 - 537 74 00, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 15.30 uur Bezoek het toegangsteam wijz in ’t Lossers Hoes, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 15.30 uur Wat moet u weten Woonkostentoeslag is een vorm van bijzondere bijstand. Het hangt van uw persoonlijke situatie af hoe lang u Woonkostentoeslag krijgt en hoe hoog het bedrag is. Woonkostentoeslag is iets ander dan huurtoeslag. Huurtoeslag kunt u mogelijk krijgen als uw huurkosten onder een bepaalde grens liggen. Huurtoeslag vraagt u rechtstreeks aan bij de Belastingdienst. Of u recht heeft op huurtoeslag, vindt u bij Toeslagen Belastingdienst. Voorwaarden U woont in de gemeente Losser U bent 18 jaar of ouder Uw inkomen is plotseling en buiten uw schuld veel lager geworden Uw inkomen ligt rond het sociaal minimum U heeft geen recht op huurtoeslag, deze voorwaarde geldt niet als u een koophuis heeft U heeft niet genoeg inkomen en/of vermogen om de kosten zelf te betalen U kunt aantonen dat uw kosten onvoorzien en noodzakelijk zijn U heeft kosten door bijzondere of dringende omstandigheden De vergoeding van de kosten kan niet op een andere manier

  • Uitkeringsfraude

    Denkt u dat iemand onterecht een uitkering krijgt? Dan is dat fraude. Laat het ons weten. Dit kan anoniem. Vertel ons om wie het gaat en waarom u het denkt. Wij starten dan een onderzoek. Heeft u zelf een uitkering? Geef een verandering dan altijd op tijd door. Doet u dit niet? En merken wij dit bij een controle? Dan is dat ook fraude. Ook als het per ongeluk is. Komt uit het onderzoek dat u fraudeert? U moet het geld dat u teveel heeft gehad, terugbetalen. En u krijgt een boete. De boete kan even hoog zijn als het bedrag dat u terug moet betalen.

  • Inkomensvoorziening oudere arbeidsongeschikte zelfstandigen

    Wat is de IOAZ? Hebt u een eigen bedrijf of een zelfstandig beroep, en zijn uw inkomsten onvoldoende om van te leven? Dan hoeft u niet altijd een "gewone" bijstandsuitkering aan te vragen. Als u 55 jaar of ouder bent, komt u misschien in aanmerking voor een IOAZ-uitkering. IOAZ staat voor Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen. Maar gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen kunnen sinds 2006 geen IOAZ-uitkering meer krijgen. Voorwaarden Om in aanmerking te komen moet uw bedrijf in Nederland gevestigd zijn. Ook moet u de drie jaar onmiddellijk voorafgaand aan de dag waarop u de IOAZ-uitkering aanvraagt, als zelfstandige gewerkt hebben. En de zeven jaar daarvóór hebt u óf bij een werkgever óf als zelfstandige gewerkt. Voldoet u aan de voorwaarden, dan krijgt u een uitkering die uw inkomsten aanvult tot het voor u geldende bijstandsnormbedrag. Een verschil met de  "gewone" bijstand is dat u bij de IOAZ een veel groter vermogen mag bezitten en (een groot deel van) dat vermogen niet eerst hoeft  "op te eten". Een IOAZ-uitkering moet u aanvragen vóórdat u uw bedrijf beëindigt. U moet vanaf het moment van aanvraag binnen anderhalf jaar met uw bedrijf of beroep stoppen. U krijgt de uitkering pas als u echt met uw bedrijf of beroep bent gestopt. Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Bijstand voor zelfstandigen (Bbz)

    Wanneer u als ondernemer in (tijdelijke) financiële problemen verkeert of noodzakelijke investeringen moet doen, neem dan zo snel mogelijk contact op met ROZ. Het kan zijn dat u in aanmerking komt voor een krediet of inkomensaanvulling via de Bbz-regeling. Bbz staat voor 'Besluit bijstandverlening zelfstandigen' en is een financiële regeling vanuit de overheid. ROZ (Regionale Organisatie Zelfstandigen) voert de Bbz-regeling uit voor de gemeente Hof van Twente.  

    Versoepelde Bbz-regeling: Verlengen of aanvragen

    Ondernemers kunnen vanaf 3 januari 2022 de versoepelde Bbz-regeling verlengen of aanvragen bij het ROZ. Alle informatie, het formulier voor verlenging of aanvraag vind je op de site van het ROZ: Bbz-versoepelde regeling - ROZ Groep.

  • Individuele inkomenstoeslag

    Bent u 21 jaar of ouder en heeft u 3 jaar (of langer) onafgebroken een inkomen op bijstandsniveau? Dan kunt u onder bepaalde voorwaarden individuele inkomenstoeslag krijgen. U kunt één keer per jaar een toeslag ontvangen. Heeft u eerder individuele inkomenstoeslag ontvangen? Dan moet de laatste aanvraag minstens 12 maanden geleden zijn voordat u een nieuwe aanvraag hiervoor kunt doen.  

    Heeft u eerder de individuele inkomenstoeslag ontvangen van de gemeente Hof van Twente? In de beschikking die u toen hierover hebt gehad vindt u de datum waarop u weer een nieuwe aanvraag kunt doen. 

  • Individuele inkomenstoeslag, aanvragen

    Als u al langere tijd een laag inkomen heeft, kunt u een toeslag op uw inkomen aanvragen. U kunt de individuele inkomenstoeslag vrij besteden. De toeslag kan ieder jaar worden aangevraagd. Voorwaarden U bent tussen de 21 jaar en de AOW-leeftijd Uw inkomen was de afgelopen 36 maanden gemiddeld niet meer dan 110% van de voor u geldende bijstandsnorm (rijksoverheid.nl) U hebt geen zicht op inkomensverbetering. Aanvraag Alle zaken op gebied van werk en inkomen worden voor de gemeente Kaag en Braassem uitgevoerd door het Serviceplein van de gemeente Alphen aan den Rijn. Neem contact op met het Serviceplein van Alphen aan den Rijn via telefoonnummer 14 0172 (u moet de naam van de gemeente inspreken, noem de gemeente Alphen aan den Rijn). Het Serviceplein zit in het gemeentehuis van Alphen aan den Rijn.

  • Kinderopvang starten

    Wilt u een kinderopvang beginnen? Lees hier hoe u zich kunt melden bij de gemeente en waar u advies kunt krijgen. Als gastouder kunt u zich inschrijven bij een gastouderbureau. Kinderopvang U heeft een aantal verplichtingen als u een kinderopvang wilt starten. Zo moet u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. En uw kinderopvang aanmelden bij de Geschillencommissie. Daarna kunt u zich inschrijven bij de gemeente via een aanvraagformulier. Dit formulier staat op de website Rijksoverheid.nl Landelijk Register Kinderopvang U mag alleen een kinderopvang of gastouderbureau exploiteren als u bent opgenomen in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK).Hiervoor moet u voldoen aan alle eisen uit de Wet kinderopvang. Voordat u mag starten met het opvangen van kinderen, moet de inspectie Kinderopvang een startonderzoek bij u hebben uitgevoerd. Daarna ontvangt u bericht dat u mag starten. De GGD voert deze inspectie (voor registratie) uit. Lees meer over deze inspectie op de website Ondernemersplein.nl Leges De gemeente brengt leges (kosten) in rekening voor het starten van een voorziening van kinderopvang. Gastouder Wilt u gastouder worden? Schrijf u dan in bij een gastouderbureau. U wordt dan bij de gemeente aangemeld door de medewerker van dat bureau. Voor meer informatie kunt u terecht bij de gastouderbureaus en of kijk op de website Rijksoverheid.nl Handhaving Het handhaven van de regels Wet kinderopvang is een verantwoordelijkheid van het college. Hoe het college hiermee omgaat is te lezen in de Beleidsregels toezicht en handhaving Wet kinderopvang Gemeente Laren 2020 Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maatschappelijke Ontwikkeling van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer: 14 035.