Resultaten 181 - 190 van 195 resultaten

  • Subsidie Visit Veluwe

    In opdracht van 14 gemeenten wordt door Visit Veluwe collectief uitvoering gegeven aan bestemmingsmanagement op de Veluwe. Dit is nodig om te zorgen voor een duurzame groei in de vrijetijdseconomie van de Veluwe. Met focus op een betere balans tussen natuur en toerisme. Door het bezoek aan de Veluwe te spreiden in tijd en in ruimte. De leidraad is de Veluwe Agenda 2030.

  • Aanplakzuilen

    Er zijn 3 plakzuilen in Putten geplaatst. De plakzuilen staan op de volgende locaties: Tussen de Harderwijkerstraat en de parkeerplaats van Stroud. In de groenstrook. Tussen de Engweg en de parkeerplaats voor het gezondheidscentrum. In de groenstrook. In de Achterstraat ter hoogte van nummer 77. Voorwaarden Op de plakzuilen kunt u meningsuitingen en bekendmakingen plakken. De zuilen zijn niet bedoeld voor handelsreclame. Het is verboden op andere locaties uitingen aan te plakken. Doet u dit wel, dan riskeert u een boete. De zuilen krijgen 4 keer per jaar een schoonmaakbeurt. Dit gebeurt in de volgende weken: 15, 27, 39 en 51.

  • Bekostigen leerlingenvervoer 2024/2025

    Alle kinderen van 5 tot 16 jaar die in Nederland wonen zijn leerplichtig. Ieder kind heeft recht op onderwijs. Als ouder of verzorger moet u er zelf voor zorgen dat uw kind iedere dag op school komt. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor het schoolbezoek van uw kind. Meestal is dat geen probleem, maar soms is het vervoer naar school ingewikkeld. Bijvoorbeeld omdat uw kind niet zelfstandig naar school kan gaan met de fiets of het openbaar vervoer. Woont u met uw kind(eren) in de gemeente Putten en geldt dit voor uw kind? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding voor leerlingenvervoer. Bekostigen leerlingenvervoer 2024/2025 online aanvragen via DigiD U moet een aantal bewijsstukken bijvoegen Als u een aanvraag indient, moet u een aantal bewijsstukken bijvoegen. Als u de aanvraag online doet, moet u de bewijsstukken digitaal hebben. Wij hebben de volgende bewijsstukken nodig: Een inkomensverklaring over het jaar 2022 van de Belastingdienst (alleen nodig bij (speciaal) basisonderwijs). Kopie van een toelaatbaarheidsverklaring speciaal basis onderwijs of (voortgezet) speciaal onderwijs. Het kan zijn dat u de verklaring nog niet heeft. Wilt u ervoor zorgen dat wij deze uiterlijk 1 juli 2024 hebben? Een (medische) verklaring noodzaak aangepast vervoer. Een kopie van de bankpas waarop een eventuele vergoeding moet worden uitbetaald.

  • Nadeelcompensatie, schadevergoeding (Planschade)

    Het kan gebeuren dat besluiten van de overheid (gemeente) schade voor derden veroorzaakt. Besluiten zijn dan bijvoorbeeld het verlenen van een omgevingsvergunning of het stellen van regels in een Omgevingsplan. De nadeelcompensatie regels zijn opgenomen in hoofdstuk 15 van de Omgevingswet. Bij nadeelcompensatie gaat het om schade boven het normale maatschappelijke risico of het normale bedrijfsrisico (abnormale last). Ook moet het gaan om schade die iemand in vergelijking met anderen onevenredig zwaar treft (speciale last). Een paar voorbeelden: Het uitzicht over weilanden vanuit uw huis verandert door de bouw van een nieuwe woonwijk. Naast uw woning komt een kinderdagverblijf. Uw bedrijf is slechter bereikbaar door de aanleg van een nieuwe weg en daardoor mist u inkomen. Het terras bij uw café heeft geen uitzicht meer en de klanten blijven weg. De schade kan bestaan uit waardevermindering van uw woning of verlies van uw inkomsten. Misschien heeft u recht op een vergoeding. Een onafhankelijke adviseur stelt een onderzoek in. Hij adviseert de gemeente of u wel of niet recht heeft op een schadevergoeding. Daarna neemt de gemeente een beslissing over uw aanvraag en stelt het bedrag van de schadevergoeding vast.  Is de schade op een ander manier geregeld? Dan krijgt u geen tegemoetkoming. Bijvoorbeeld omdat uw pand door de gemeente is gekocht of onteigend.  Ook bij landelijke projecten ('rijksprojecten') komt u in aanmerking voor een schadevergoeding. Dit zijn projecten die boven de mogelijkheden of rechten van de gemeente gaan. Een nieuwe snelweg bijvoorbeeld.

  • Bijdrage maatschappelijke activiteiten

    Wij vinden het belangrijk dat u en uw kind(eren) mee kunnen doen aan sportieve, sociale en culturele activiteiten. Als u een laag inkomen hebt dan kunt hiervoor een extra bijdrage aanvragen. Dit noemen we de maatschappelijke bijdrageregeling. Voorbeelden van activiteiten: Incidentele sportieve, culturele, politieke, religieuze en andere maatschappelijke activiteiten. Incidentele educatieve activiteiten (Bijvoorbeeld dierentuin of museum) Abonnement op een krant of tijdschrift Zwemlessen voor volwassenen Lidmaatschap van een organisatie Formulier bijdrage maatschappelijke activiteiten downloaden (PDF) U krijgt een maximale vergoeding per jaar De vergoeding is maximaal € 350,00. U krijgt het geld achteraf. Eerst doet u een aanvraag en laat u zien dat u de kosten heeft gemaakt. Vallen de kosten binnen de regels van het beleid? Dan krijgt u het geld van ons uitgekeerd.   Bijstandsniveau 130% Gezin € 1.834,04 € 2.384,25 Alleenstaande (ouder) € 1.283,33 € 1.668,98 De genoemde bedragen gaan uit van op de bijstandsnormen vanaf 1 januari 2024. Deze normen veranderen ieder half jaar. Let op! Vanaf 2024 vraagt u de vergoeding voor structurele sport- en/of culturele activiteiten (denk aan een lidmaatschap) met de daarbij horende kleding aan via: Voor jeugdigen tot 18 jaar verwijzen wij naar het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Voor volwassenen verwijzen wij naar Volwassenenfonds sport en cultuur. Declareren Declaratie bijdrage maatschappelijk activiteiten online doorgeven Declaratieformulier bijdrage maatschappelijke activiteiten downloaden (PDF)

  • Registratie levenloos geboren kind

    Wanneer een kind levenloos wordt geboren, is dit een groot emotioneel gemis. Als u wilt, kunt u uw kindje laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit is niet verplicht. De registratie doet u in de gemeente waar u woont. Met deze registratie is uw levenloos geboren kindje zichtbaar voor u via Mijn Overheid en op een uittreksel van de BRP. Wilt u deze registratie doen? Registratie online doorgeven via DigiD PDF-formulier uitprinten, invullen en opsturen Wilt u liever een afspraak maken? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (0341) 359 670.

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap

    Wilt u in Putten trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dan kunt u online de datum, tijd en de locatie van het huwelijk of geregistreerd partnerschap reserveren. Als u online uw huwelijksdatum wilt reserveren, dan doet u direct een ‘melding voorgenomen huwelijk‘. U ontvangt dan een bevestiging. De ‘melding voorgenomen huwelijk’ moet minimaal 14 dagen en maximaal een jaar voor de huwelijksdag zijn goedgekeurd. Online uw huwelijksdatum reserveren en melding doen Let op: Gaat u online uw huwelijksdatum reserveren en melding doen? Dan heeft u een kopie van het identiteitsbewijs van de getuigen nodig. Deze kopieën moet u uploaden. Trouwen op locatie Wilt u trouwen op een andere locatie dan het gemeentehuis? Neem dan eerst contact op met de eigenaar/beheerder van de trouwlocatie. Zij weten of de locatie geschikt is als trouwlocatie en of de datum nog beschikbaar is. Vul de melding trouwen op locatie in en stuur deze mee met uw melding huwelijk of geregistreerd partnerschap. Melding trouwen op locatie Uw huwelijksdatum reserveren Wilt u uw huwelijksdatum niet online reserveren? Neem dan contact op met Burgerzaken. Bij het reserveren van de datum, wordt direct een afspraak ingepland voor de ‘melding voorgenomen huwelijk’. Gratis huwelijk Gratis trouwen kan op maandag om 9.00 uur en 9.15 uur. Deze ceremonie duurt ongeveer 5 minuten. Het huwelijk vindt plaats in een overlegruimte van het gemeentehuis. Deze ruimte is geschikt voor maximaal 6 personen.

  • Melding advies, hulp en ondersteuning (financiĆ«le ondersteuning)

    Heeft u geen werk? Heeft u te weinig geld om van te leven? Of heeft u schulden? Dan kunt u zich met het formulier melding advies, hulp en ondersteuning melden bij de gemeente.    Uw melding advies, hulp en ondersteuning online doorgeven Formulier melding advies, hulp en ondersteuning (PDF downloaden) Geldzaken & Schulden  Wij kunnen u ondersteunen wanneer u lastig aan uw financiële verplichtingen kunt voldoen. Dit kan door middel van schulddienstverlening. De dienstverlening richt zich op drie gebieden:  Schuldbemiddeling (bijvoorbeeld het aanpassen van betalingstermijnen).  Schuldsanering.  Budgettering (hier leert u om te gaan met uw geld).  Het eerste gesprek hierover heeft u met een consulent van de afdeling Samenleving. Als het nodig en mogelijk is verwijzen wij u door naar Stimenz voor een traject Financiën en Schuldhulp. Heeft u na dit traject verdere hulp nodig? Dan wordt u aangemeld bij Plangroep. Zij voeren de schulddienstverlening uit. Met Plangoep wordt een Plan van Aanpak opgesteld hoe u uw schulden kunt aanpakken Spreekuren voor hulp bij geld- en regelzaken In Putten worden diverse (inloop)spreekuren gehouden. Hier kunt u terecht met vragen over: Administratie. Invullen van formulieren. Belastingaanslagen. Toeslagen. Uitkeringen. Juridische kwesties. U kunt hiervoor terecht bij het Financieel Café, juridisch spreekuur of een sociaal raadsman/vrouw. Kijk voor meer informatie op de website van Putten voor Elkaar. Of neem telefonisch contact op via (088) 784 64 64. Problematische schulden Heeft u problematische schulden? Dan verwijzen wij u door naar de schulddienstverlening van Plangoep. Deze organisatie is gespecialiseerd in alle onderdelen van integrale schulddienstverlening. Naast de schulden kijkt Plangroep ook naar: De voorliggende voorzieningen. Het inkomen. De toeslagen waar u recht op heeft. De beslagvrije voet (bij beslaglegging van salaris, uitkering of toeslagen). Inkomensbeheer (budgetbeheer of een andere vorm van financieel begeleiding). In overleg met u treffen zij betalingsregelingen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan starten zij een schuldregeling of schuldenkrediet.  Zelf uw schulden regelen Wilt u liever eerst zelf proberen om uw schulden te regelen? Kijk dan op deze websites: Nibud (informatie en advies over financiën) Bereken uw recht (controleer uw recht op toeslagen) Startpunt geldzaken (hulp bij het maken van geldplannen) Wijzer in geldzaken (geldzaken op orde) Zelf je schulden regelen (stappenplan om zelf je schuld te regelen) www.uwbeslagvrijevoet.nl (beslagvrije voet berekenen) Rijksoverheid (informatie over treffen van betalingsregelingen) Anoniem advies Wilt u liever anoniem advies over welke hulp het beste bij uw situatie past? Kijk dan op www.geldfit.nl en doe de test. Op werkdagen kunt u ook bellen naar Geldfit via telefoonnummer (0800) 8115 of chatten met Geldfit.

  • Gezondheidsverklaring

    Als bestuurder bent u verantwoordelijk voor uw eigen veiligheid en voor die van anderen. Daarom moet u gezond genoeg zijn om goed te kunnen autorijden. Daarom is een ‘Verklaring van geschiktheid’ nodig. Zowel bij het aanvragen van het eerste rijbewijs als in sommige andere gevallen. U moet hiervoor een 'Gezondheidsverklaring' (vroeger 'Eigen verklaring’) invullen. Soms is ook een medische keuring nodig. Een gezondheidsverklaring online aanvragen via het CBR De gezondheidsverklaring 75 plus kunt ook bij de Servicebalie van de gemeente aanvragen. Openingstijden Servicebalie

  • Meld een vermoeden

    Heeft u een vermoeden dat er ergens “iets niet in de haak is”, bijvoorbeeld de aanwezigheid van een hennepkwekerij. Dan kunt u deze vermoedens anoniem melden via www.meldmisdaadanoniem.nl.