Resultaten 1 - 10 van 158 resultaten

  • Bedrijf verhuizen of uitbreiden

    Wilt u uw onderneming verhuizen of uitbreiden? Dan is het goed te weten of de locatie voor de beoogde activiteiten gebruikt mag worden.

  • Kadastrale gegevens

    Verschillende kadastrale gegevens kunt u bij het kadaster opvragen (met een kopie van de kaart). Er zijn aan deze dienstverlening wel kosten verbonden. Bekijk de kosten. Deze gegevens kunt u bijvoorbeeld nodig hebben bij erfgrensconflicten. Of als u wilt weten wie de eigenaar van een stuk grond is. Ook dan kunt u bij het kadaster terecht. U kunt ook direct digitaal uw aanvragen bij het Kadaster doen. Dien een aanvraag in.

  • Wit- en bruingoed

    Wit- en bruingoed zijn nu ook bekend als huishoudelijke afgedankte elektrische en elektronische apparaten. Voorbeelden hiervan zijn een koelkast of wasmachine maar ook kleinere apparatuur zoals een föhn, koffiezetapparaat, telefoon of computer.  Bij aankoop van een nieuw apparaat moet de winkel waar u het apparaat hebt aangekocht het oude apparaat op uw verzoek meenemen. Ook kunt u zelf uw afgedankte apparaten inleveren bij de Milieustraat. Scroll naar Huishoudelijk afedankte elektrische en elektronische apparaten (AEEA) op de pagina afvalstromen voor meer informatie.  

  • Terrasvergunning

    Als u een terras wilt openen of uw huidige terras wilt uitbreiden, verzoeken we u een afspraak te maken met het team Vergunningen en Handhaving van onze gemeente. Dit kunt u doen door te bellen naar 14 0115 of door het contactformulier in te vullen.  

  • Chemisch afval (huishoudelijk)

    Bij de Milieustraat kunt u bijna al uw chemisch afval inleveren. Op de website van de Milieustraat (Zeeuwse Reinigingsdienst) staat het afvalalfabet.  Dit is een overzicht van de meest voorkomende afvalstoffen. Andere inleverplaatsen Veel basisscholen en winkels verzamelen lege batterijen en cartridges. Bij de apotheek kunt u uw oude medicijnen inleveren.  

  • Achternaam wijzigen

    Wilt u uw achternaam of die van uw kind wijzigen? Of wilt u een naam toevoegen aan uw eigen achternaam? Dan moet u daarvoor toestemming vragen aan het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

  • Inschrijven kermis

    Wilt u zich als kermisexploitant inschrijven voor een kermis in de gemeente? Klik op de knop 'Contact opnemen'. Geef hierbij duidelijk aan dat u zich voor de kermis wilt inschrijven. Geef ook aan om welke kermis en om welke attractie het gaat. En hoe men contact met u op kan nemen.   Contact opnemen   Heeft u nog vragen? Reageer via de knop 'Contact opnemen'. Of bel met de afdeling Omgeving en Economie, tel 14 0115.

  • Status bouw of sloop doorgeven

    Start van uw bouw of sloop, heiwerk, storten van beton en einde van uw bouw of sloop moet u altijd bij ons melden. U kunt dit online doen, gebruik hiervoor de knop 'Status bouw of sloop doorgeven'.   Status bouw of sloop doorgeven Let op: is er voor uw activiteit een vergunning of sloopmelding nodig? Dan moet u deze eerst aanvragen. Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met 14 0115. Lees eerst de regels in Artikel 1.25 van het Bouwbesluit.

  • Uittreksel aanvragen voor advocaten

    Bent u advocaat en heeft een uittreksel nodig voor een gerechtelijke procedure? Dan kunt u dit online of per post bij ons aanvragen. Andere bedrijven en organisaties kunnen een uittreksel alleen per post bij ons aanvragen. Voor een online aanvraag logt u in met E-herkenning. U gebruikt hiervoor ons contactformulier. Online aanvraag via contactformulier  

  • Fietskluis, verhuur

    In het Busstation Westerscheldetunnel in Terneuzen zijn fietskluizen ingebouwd. Het parkeerbureau van de gemeente beheert de fietskluizen. Het huren van een fietskluis kost: Per maand: € 10,00 Per jaar: € 40,00 De borg bedraagt € 30,00 euro. Voor meer informatie over het huren van een fietskluis of om u aan te melden, kunt u online contact met ons opnemen. U kunt ook bellen met 0115 - 455 490.