Zoekresultaten 1 - 20 van 61 resultaten

  • Externe link: Naamgebruik wijzigen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-07-30 | Thema: Recht

    Bent u getrouwd, heeft u een geregistreerd partnerschap of bent u gescheiden? U kunt bij ons aangeven met welke achternaam u door overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank (SVB), het UWV etc. aangeschreven wilt worden. U kunt het wijzigen van uw naamgebruik online regelen. U heeft DigiD nodig.  Let op: het wijzigen van uw naamgebruik is wat anders dan het wijzigen van uw naam. U kunt kiezen voor: Uw eigen achternaam De achternaam van uw partner Uw eigen achternaam, gevolgd door de achternaam van uw partner De achternaam van uw partner, gevolgd door uw eigen achternaam Naamgebruik wijzigen Goed om te weten Wij geven de achternaam die u gekozen heeft door aan overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en de SVB (Sociale Verzekeringsbank). U moet zelf instanties, zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, laten weten dat uw achternaam veranderd is. U kunt ook een afspraak maken om uw naamgebruik te wijzigen. Neem geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) mee naar de afspraak. Kosten Het wijzigen van uw naamgebruik is gratis.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Exploitatievergunning horeca

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-10-17 | Thema: Openbare orde en veiligheid

    Wilt u een horecabedrijf beginnen, zoals een café, hotel, snackbar of sportkantine, dan heeft u exploitatievergunning horeca nodig. Voor het aanvragen van een exploitatievergunning neemt u contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035 of via apv@belcombinatie.nl. U krijgt dan informatie over wat er mogelijk is en wat de eisen en voorwaarden zijn. Wij toetsen uw aanvraag ook aan de Wet Bibob (Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur). Kosten U betaalt kosten voor het in behandeling nemen van uw aanvraag. Zie ook Alcoholvergunning Meer informatie over het Bibob-onderzoek

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Geboorte doorgeven

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-03-06 | Thema: Recht

    Als u een kind gekregen heeft, doe dan binnen 3 dagen na de bevalling aangifte van de geboorte. Dit kan online met DigiD. U hoeft niet meer naar het gemeentehuis voor een handtekening. Wanneer aangifte doen Uw kind is geboren op U doet uiterlijk aangifte op Maandag Donderdag Dinsdag Vrijdag Woensdag Maandag Donderdag Maandag Vrijdag Dinsdag Zaterdag Dinsdag Zondag Woensdag   Geboorte doorgeven Wie mag de geboorteaangifte doen Vader, de meemoeder/duomoeder of moeder van het kind Iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest, zoals een vriend of familielid Bewoner van het huis waar het kind geboren is Hoofd van het ziekenhuis of kliniek waar het kind geboren is Geboorteaangifte bij de balie U kunt de geboorte van uw kind ook doorgeven aan de balie van het gemeentehuis. Maak een afspraak en neem mee:  Geldig legitimatiebewijs Bewijs van geboorte. Deze ontvangt u van de arts of verloskundige Afschrift van de erkenningsakte als het kind voor de geboorte al is erkend Akte waarin staat welke achternaam u heeft gekozen voor het kind (als u deze akte heeft gekregen) Eventueel de donorverklaring bij duo-moederschap Trouwboekje of partnerschapsboekje, als u deze heeft. U kunt uw kind daarin laten vermelden (dit is niet verplicht) Wat kost het Het doorgeven van een geboorte is gratis. Wilt u een afschrift van de geboorteakte dan betaalt u € 17,10. Achternaam kind Ouders kunnen samen de achternaam van hun 1e kind kiezen. Dat kan de achternaam van de moeder, de vader of de duomoeder zijn. De keuze kunt u voor de geboorte, tijdens de erkenning ongeboren vrucht of tijdens de geboorteaangifte maken. De gekozen achternaam geldt ook voor alle kinderen die daarna worden geboren. Kind erkennen Zie kind erkennen. Levenloos geboren kind aangeven Is uw kind levenloos geboren na een zwangerschap van 24 weken of langer? U doet dan aangifte in de gemeente waar de geboorte plaatsvond. Bij een zwangerschap korter dan 24 weken is het niet verplicht om aangifte te doen, maar mag wel. Lees hoe u aangifte doet.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Vrijwilligerswerk

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-05-28 | Thema: Zorg en gezondheid

    Zoekt u vrijwilligerswerk, bekijk dan via Versa vrijwilligerscentrale wat het aanbod is. Versa vrijwilligerscentrale bemiddelt tussen vraag en aanbod. Het aanbod is groot en gevarieerd: zoals werken met uw hoofd of handen, binnen of buiten, alleen of samen, voor vast of af en toe. Er zijn meer dan 400 vacatures. Bekijk de vacatures. In Blaricum, Eemnes en Laren zijn veel mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen. Zoals ondersteuning bij een cultureel centrum, kerk, sportclub of bij vrijwillige thuishulpactiviteiten. Voorbeeld van een thuishulpactiviteit is helpen bij de thuisadministratie maar ook gewoon een kopje koffie drinken of een wandeling maken. U bent automatisch verzekerd Omdat de BEL-gemeenten vrijwillige inzet belangrijk vinden en eventuele risico’s willen afdekken, zijn vrijwilligers automatisch verzekerd. Meer informatie over de vrijwilligersverzekering. Als u een werkloosheidsuitkering heeft U moet toestemming aanvragen om met behoud van uw WW-uitkering vrijwilligerswerk te doen. Zie uwv.nl voor het aanvragen van toestemming.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Paspoort aanvragen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-01-03 | Thema: Recht

    Maak een afspraak om een paspoort aan te vragen. Na 5 werkdagen kunt u uw paspoort ophalen.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Huwelijk of partnerschap melden

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-03-07 | Thema: Recht

    Als u wilt trouwen of uw partnerschap wilt laten registreren, dan meldt u dit bij de gemeente waar u gaat trouwen of een partnerschap aangaat. Doe de melding maximaal 1 jaar en minimaal 2 weken voor de datum van de ceremonie. U kunt de melding van uw huwelijk of partnerschap online doen. U heeft hier DigiD voor nodig. Getuigen Bij het huwelijk of partnerschapsregistratie moeten minimaal 2 getuigen aanwezig zijn en maximaal 4. Iedereen boven de 18 jaar mag getuige zijn. Voorwaarden Om te trouwen of een partnerschap te laten registreren bent u:  18 jaar of ouder Geen bloedverwant in de 1e, 2e, 3e of 4e graad Huwelijk of partnerschap melden Heeft u geen DigiD, neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035. Kosten Wat kost trouwen en registratie van een partnerschap: Maandag t/m vrijdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur in de raadzaal € 502 Maandag t/m vrijdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur op een bijzondere of zelfgekozen locatie €  620 Maandag t/m vrijdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur in de trouwzaal € 325 Maandag t/m vrijdag tussen 17.00 uur en 20.00 uur in de raadzaal € 694 Maandag t/m vrijdag tussen 17.00 uur en 20.00 uur op een bijzondere of zelfgekozen locatie € 977 Zaterdag tussen 09.00 uur en 20.00 uur in de raadzaal € 694 Zaterdag tussen 09.00 uur en 20.00 uur op een bijzondere of zelfgekozen locatie € 977 Trouwboekje/Partnerschapsboekje € 25,20 (kosten alleen betalen bij een gratis huwelijk of geregistreerd partnerschap) Getuigen van de gemeente per persoon € 84,95 Benoeming trouwambtenaar voor 1 dag, reeds benoemd en beedigd door een Nederlandse gemeente en de rechtbank € 220 Benoeming trouwambtenaar voor 1 dag, benoeming en beediging moet nog ingediend worden bij de Nederlandse gemeente en rechtbank € 414 Handig om te weten In Nederland trouwt u automatisch in beperkte gemeenschap van goederen. Gratis huwelijk of partnerschap Dit kan in onze gemeente op maandag om 10.00 uur. Om gratis te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan, moet één van u of allebei in onze gemeente wonen. U kunt het huwelijk of partnerschap digitaal doorgeven. Heeft u en of uw partner geen DigiD? Neem dan contact op via telefoonnummer 14 035. Ceremonie bij gratis huwelijk of partnerschap U bent welkom in een klein gezelschap van maximaal 10 personen. Dat is inclusief het bruidspaar, getuigen en eventuele gasten. De ambtenaar die uw huwelijk of geregistreerd partnerschap voltrekt houdt geen toespraak en neemt van tevoren geen contact met u op. Meer informatie Trouwlocatie kiezen  Trouwambtenaar kiezen 

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Verhuizing doorgeven

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-02-20 | Thema: Recht

    Verhuist u naar of binnen Eemnes, dan moet u dit doorgeven aan de gemeente. Doorgeven kan vanaf 4 weken voor de dag van verhuizing tot maximaal 5 dagen na de verhuizing. U kunt online uw verhuizing doorgeven. U heeft hier DigiD voor nodig. Verhuist u naar een andere gemeente, dan geeft u uw verhuizing door in de nieuwe gemeente. Verhuizing doorgeven U kunt uw verhuizing ook persoonlijk aan de receptie van het BEL- kantoor doorgeven. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Neem een geldig legitimatiebewijs mee. Wie mag een verhuizing doorgeven Iedereen die 16 jaar of ouder is Ouders, voogden of verzorgers voor kinderen jonger dan 16 jaar Ouders en hun meerderjarige kinderen voor elkaar als u op hetzelfde adres woont Echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar als u op hetzelfde adres woont. Let op: heeft u een samenlevingscontract, dan moet u allebei zelf de verhuizing doorgeven Meerderjarigen voor personen die hen daarvoor gemachtigd hebben Curatoren voor de persoon die onder curatele is gesteld Verhuizen naar het buitenland (emigratie) U emigreert als u minimaal 8 maanden binnen 1 jaar in het buitenland gaat wonen. Deze periode hoeft niet achter elkaar te zijn. Geef uw emigratie maximaal 5 dagen voor u vertrekt aan ons door. Dit kan online via verhuizing buitenland doorgeven. Heeft u nog vragen of opmerkingen na het doorgeven van uw emigratie? De afdeling Burgerzaken is bereikbaar via het contactformulier en helpt u graag verder. Blijven er gezinsleden op uw huidige adres in Nederland achter? Dan moeten de gezinsleden die naar het buitenland verhuizen zich persoonlijk melden bij de receptie op het BEL-kantoor. Dit geldt ook voor minderjarigen. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Ontheffing openingstijden horecabedrijf

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-05-01 | Thema: Openbare orde en veiligheid

    Wilt u voor een keer afwijken van de sluitingstijden die gelden voor horecabedrijven (hieronder vallen ook sportkantines etc.) , vraag dan een ontheffing (toestemming aan). Het formulier vraagt u op via telefoonnummer 14 035. Sluitingstijden voor horeca De meeste horecabedrijven in de gemeente mogen geopend zijn op: Zondag tot en met donderdag tussen 7:00 uur en 01:00 uur Vrijdag en zaterdag tussen 7:00 uur en 02:00 uur Voor sommige locaties kunnen andere reguliere (vroegere) sluitingstijden gelden. Ook voor deze horecabedrijven moet u een ontheffing aanvragen als u een keer van die reguliere tijden wilt afwijken. Kosten U betaalt kosten voor het in behandeling nemen van uw aanvraag.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Ondersteuning om te sporten

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-08-06 | Thema: Cultuur en recreatie

    Gemeente Eemnes vindt het belangrijk dat alle inwoners kunnen sporten en bewegen. Er zijn verschillende mogelijkheden om te sporten in de gemeente.  Sporten met een handicap Sporten en bewegen met een handicap via unieksporten.nl BEL Sportief en Gezond  Voor aangepast sporten, sportaanbod, senioren, sportevenementen, jeugd en sporten en vakantie-activiteiten zie BEL Sportief en Gezond Bijdrage voor kinderen die sporten Het Jeugdfonds Sport en Cultuur is er voor kinderen tot en met 17 jaar die een financiële bijdrage kunnen aanvragen voor bijvoorbeeld contributie of sportkleding Via meedoenhbel.nl kunt u ook een bijdrage aanvragen voor de sport of hobby van uw kind Bijdrage voor volwassenen vanaf 18 jaar Via het Volwassenfonds Sport en Cultuur kunt u een extra financiële bijdrage aanvragen voor bijvoorbeeld contributie of sportkleding

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Sociale huurwoning zoeken

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-06-17 | Thema: Huisvesting

    Zoekt u een sociale huurwoning in Eemnes, dan heeft u een inschrijving nodig bij Woningnet Eemvallei. Daarna kunt u reageren op beschikbare woningen die worden aangeboden op hun website. In Nederland is er een tekort aan betaalbare huurwoningen. Daardoor wachten inwoners soms jaren op een sociale huurwoning. Het is daarom verstandig om u in te schrijven op Woningnet Eemvallei. Ook als u niet direct op zoek bent naar een woning, is het verstandig om u in te schrijven. Uw situatie kan ineens veranderen. De gemeente Eemnes is onderdeel van de woningnetregio Eemvallei. Met een inschrijving op Woningnet Eemvallei kunt u reageren op woningen in de gemeente: Amersfoort Baarn Bunschoten Eemnes Leusden Nijkerk  Soest Woudenberg Inschrijven bij Woningnet Eemvallei Urgentie aanvragen In noodsituaties kunt u voorrang krijgen op andere mensen die een woning zoeken. Hiervoor moet u eerst urgentie aanvragen. Aan een urgentieaanvraag zijn kosten verbonden die niet worden terugbetaald. Laat u vooraf goed informeren. Zie Urgentieverklaring aanvragen.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Groenstrook kopen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-06-17 | Thema: Recht

    Grenst uw eigen grond aan een stuk openbaar groen of andere grond van de gemeente? Soms kunt u die grond kopen.  Let op: u mag niet zonder toestemming de grond van de gemeente gebruiken om daar bijvoorbeeld op te bouwen. Verzoek indienen Stuur uw verzoek om een groenstrook te kopen naar info@belcombinatie.nl ter attentie van Vastgoed en Grondzaken. Stuur ook een situatieschets mee waarop de grond staat aangegeven en wat uw plannen zijn. Het in behandeling nemen van uw aanvraag duurt 8 weken. Contact Heeft u vragen over de kosten van een stuk openbaar groen of andere grond van de gemeente? Neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035 of stuur een e-mail naar info@belcombinatie.nl.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Echtscheiding inschrijven

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-12-24 | Thema: Recht

    Als u wilt scheiden heeft u een advocaat nodig. De advocaat dient voor u een echtscheidingsverzoek in bij de rechtbank. Als de procedure is afgerond stuurt uw advocaat de documenten naar de gemeente om de echtscheiding in te laten schrijven. Beëindiging geregistreerd partnerschap Een geregistreerd partnerschap kan zonder een rechter ontbonden worden. Dit kan alleen als u het allebei eens bent. De beëindiging van een geregistreerd partnerschap gebeurt dan door een overeenkomst bij een notaris of advocaat. Heeft u kinderen dan vindt beëindiging via de rechter plaats. Kosten Een echtscheiding inschrijven is gratis. Voor een echtscheidingsakte betaalt u € 17,10. U vraagt dit aan met een Afschrift burgerlijke stand.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Identiteitskaart kwijt of gestolen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-07-30 | Thema: Recht

    Bent u uw identiteitskaart kwijt, geef dit dan door aan de gemeente. U hoeft niet naar de politie om aangifte te doen. U kunt de vermissing alleen van uw eigen ID-kaart online doorgeven (dus niet die van uw kind).  Is uw ID-kaart gestolen, doe dan wel aangifte bij de politie. U neemt het proces-verbaal mee naar de gemeente. Vermissing ID-kaart doorgeven Nadat u heeft doorgegeven dat u uw identiteitskaart kwijt bent, vraagt u een nieuwe identiteitskaart aan.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Urgentieverklaring voor woning

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-06-17 | Thema: Huisvesting

    Wachttijden voor een sociale huurwoning zijn lang. In bijzondere situaties kan het nodig zijn dat u voorrang krijgt bij het vinden van een sociale huurwoning. U moet daarvoor een urgentieverklaring aanvragen. Let op: u krijgt niet zomaar een urgentieverklaring. U moet strikte voorwaarden voldoen. Een urgentie aanvragen kost eenmalig € 60 ook als u uiteindelijk géén urgentie krijgt. Hoe werkt het Stap 1: bekijk goed of u aan de voorwaarden voldoet. Belangrijkste voorwaarden en regels zijn: U bent 18 jaar of ouder, woont legaal in Nederland U bent ingezetene van de gemeente Eemnes U zit in een noodsituatie die snel moet worden opgelost U heeft alles geprobeerd om zelf een oplossing te vinden maar dat lukt niet U bent niet verantwoordelijk voor het ontstaan van het woonprobleem Het jaarlijkse inkomen van uw huishouden is minder dan € 44.035 is (1 persoonshuishouden) of minder dan € 48.625 is (2 of meerpersoonshuishouden) U staat ingeschreven bij WoningNet Eemvallei en reageert actief op het woningaanbod in de hele regio Eemvallei U voldoet aan minimaal 1 van de urgentiecriteria Stap 2: u neemt contact op met de urgentiefunctionaris: Heeft u de voorwaarden en regels goed doorgelezen en denkt u dat in aanmerking komt voor een urgentie? Neem dan contact op met de urgentiefunctionaris. De urgentiefunctionaris helpt bij het verzamelen van de documenten en adviseert u over uw kans op urgentie. U maakt na gesprek met de urgentiefunctionaris de keuze om echt een urgentieaanvraag in te dienen. Vul het formulier in voor contact met de urgentiefunctionaris. Stap 3: de urgentiecommissie besluit of u urgentie krijgt: U heeft een advies gekregen van de urgentiefunctionaris en u kiest ervoor om een urgentie aan te vragen U heeft de bijdrage van € 60 betaalt  De urgentiefunctionaris maakt uw urgentiedossier: bestaande uit de door u aangeleverde documenten en een verslag van de urgentiefunctionaris U krijgt de mogelijkheid om schriftelijk te reageren op het verslag, mochten er fouten in staan of informatie ontbreekt De urgentiefunctionaris stuurt uw dossier naar de urgentiecommissie U ontvangt binnen 6 weken een besluit van de urgentiecommissie waarin staat of u urgentie krijgt of niet Goed om te weten U krijgt alleen urgentie als er een noodsituatie is, of deze dreigt binnenkort te ontstaan U kunt het woonprobleem niet zelf oplossen U bent niet verantwoordelijk voor het ontstaan van het woonprobleem Het jaarlijkse inkomen van uw huishouden is minder dan € 44.035 is (uw huishouden bestaat uit 1 persoon) of is minder dan € 48.625 is (uw huishouden bestaat uit meer dan 1 persoon) U staat ingeschreven bij WoningNet Eemvallei en reageert actief op het woningaanbod in Eemnes en de rest van de regio Eemvallei U kunt urgentie krijgen, als er sprake is van een: Medische indicatie: Een snelle oplossing van uw woonprobleem is om medische redenen noodzakelijk. Uw medische situatie kan daarvoor worden onderzocht of U heeft een Wmo indicatie om te verhuizen en een verhuizing is de snelste en goedkoopste manier om uw woonprobleem op te lossen Sociale indicatie: Relatiebreuk met 1 of meer inwonende, minderjarige kinderen of Ernstige financiële problemen buiten uw schuld om waardoor u de woonlasten niet meer kunt opbrengen en u zorg draagt voor minimaal één minderjarig kind. Uw financiële zorgen zijn niet ontstaan door relatiebeëindiging of Onaanvaardbare situaties waarbij het gaat om dreigende dakloosheid door plotselinge overmacht buiten eigen schuld zoals calamiteiten waardoor uw woning onbewoonbaar is geraakt Plaatselijke brandweerlieden: U bent minimaal 2 jaar actief bij de brandweerpost Eemnes en beschikt over een afgeronde opleiding manschap. Bij uw aanvraag moet een motivatie van de commandant aangeleverd worden waaruit blijkt dat uw urgentie noodzakelijk is voor de bezetting van de brandweerpost

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Rijbewijs aanvragen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-02-18 | Thema: Verkeer

    Een rijbewijs vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. U moet hiervoor een afspraak maken. U kunt de afspraak ook de dag voordat u examen doet maken. Voorwaarde is dat het CBR uw gegevens heeft verwerkt. Meenemen  Geldig legitimatiebewijs Pasfoto die voldoet aan pasfoto-eisen Uw rijbewijs moet u binnen 3 maanden ophalen. Afspraak maken Ophalen rijbewijs U kunt uw rijbewijs na 5 werkdagen ophalen binnen onze openingstijden bij de BEL Combinatie in Eemnes. U hoeft geen afspraak te maken. Rijbewijs vanaf 17 jaar Ben je 17 jaar en wil je je rijbewijs voor categorie B bij de gemeente aanvragen? Dan heb je een begeleiderspas nodig om straks te mogen rijden. De pas vraag je aan bij de RDW. Op de begeleiderspas komen de namen te staan van de door jou gekozen coaches die je tot je 18e verjaardag begeleiden tijdens het autorijden.  Spoedaanvraag Als u voor 14.00 uur een afspraak maakt voor een spoedaanvraag, dan kunt u het rijbewijs meestal de volgende werkdag ophalen. U betaalt extra kosten voor een spoedaanvraag. Kosten Aanvraag of vernieuwen rijbewijs € 51,10 Extra kosten voor het aanvragen met spoed € 39,65 Gezondheidsverklaring € 44,50 Zie ook Rijbewijs verlengen of uitbreiden Rijbewijs kwijt of gestolen Buitenlands rijbewijs omwisselen Gezondheidsverklaring

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Hulp bij het huishouden

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-05-28 | Thema: Zorg en gezondheid

    Heeft u vanwege uw leeftijd, ziekte of een handicap moeite met het doen van uw huishouden? Mogelijk komt u in aanmerking voor huishoudelijke hulp. Kijk voor meer informatie en aanvraag op maatschappelijkezaken.nl. Maatschappelijke Zaken HBEL is er voor de inwoners van de gemeente Blaricum, Eemnes, Laren en Huizen.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Bezwaar maken

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2024-08-19 | Thema: Recht

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen 6 weken nadat het besluit bekend is gemaakt opgestuurd zijn. Deze 6 weken gaan in op de dag waarop het besluit is verstuurd of bekendgemaakt.  U moet in bezwaarschrift vermelden: Uw naam, adres en telefoonnummer  Datum waarop u het bezwaar schrijft  Tegen welk besluit u bezwaar maakt. Vermeld het liefst ook het zaaknummer Waarom u het niet eens bent met het besluit  Uw handtekening  Een vereniging of stichting moet ook een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel en de statuten meesturen Stuur uw bezwaarschrift naar:  BEL Combinatie T.a.v. Commissie bezwaarschriften Postbus 71 3755 ZH Eemnes Let op: bent u het niet eens met uw belastingaanslag of WOZ-waarde, dan kunt u hier bezwaar tegen indienen. Goed om te weten Een bezwaarschrift wordt door de Commissie bezwaarschriften behandeld Voordat de commissie adviseert, kan er een hoorzitting zijn. Hier kunt u dan uw bezwaar toelichten. Daarna wordt een besluit op uw bezwaarschrift genomen  Bent u het niet eens met de beslissing op het bezwaar, dan kunt u binnen 6 weken in beroep gaan. In de beslissing op het bezwaarschrift staat bij welke organisatie u in beroep kunt gaan U kunt geen bezwaar maken tegen een besluit waarin algemene regels zijn vastgesteld, zoals een verordening Het indienen van een bezwaarschrift maakt niet dat het bestreden besluit niet in werking treedt. Als u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, dan kunt u (als er een spoedeisend belang is) om een voorlopige voorziening vragen Verzoek om een voorlopige voorziening Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter als u de uitkomst van uw bezwaarschriftprocedure niet kunt afwachten vanwege een spoedeisend belang. Een verzoek aan de voorzieningenrechter kunt u alleen doen als er een bezwaar- of beroepsprocedure loopt en als er sprake is van een spoedeisende situatie. U kunt de voorlopige voorziening aanvragen bij de Rechtbank Midden-Nederland, Bestuursrecht, onder vermelding van Voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. De rechtbank brengt voor de behandeling van uw verzoek om een voorlopige voorziening griffiekosten bij u in rekening.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Rijbewijs verlengen of uitbreiden

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-02-18 | Thema: Verkeer

    U kunt uw rijbewijs online verlengen of uitbreiden met een categorie via de RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer). U heeft hier DigiD voor nodig. Als u online verlengt, hoeft u maar 1 keer in plaats van 2 keer naar het gemeentehuis te komen. U kunt uw rijbewijs na 2 werkdagen bij ons afhalen. U krijgt een e-mail van de RDW als uw rijbewijs klaar is. U hoeft geen afspraak te maken voor het afhalen van uw rijbewijs. Rijbewijs verlengen Lukt het u niet om uw rijbewijs online via het RDW te verlengen of heeft u geen DigiD? Maak dan een afspraak om uw rijbewijs bij de balie van de gemeente te verlengen of uit te breiden. Meenemen U moet uw oude rijbewijs meenemen als u uw nieuwe rijbewijs komt ophalen. Kosten Verlengen rijbewijs € 51,10 Extra kosten voor het aanvragen met spoed € 39,65 Gezondheidsverklaring € 44,50 Hoe lang geldig Rijbewijs tot 65 jaar: 10 jaar geldig Rijbewijs vanaf 70 jaar en ouder: 5 jaar geldig Rijbewijs C, D: 5 jaar geldig Rijbewijs tussen 65 en 70 jaar: tot uw 75ste verjaardag geldig Rijbewijs met beperkende maatregelen: maximaal 10 jaar geldig Zie ook Rijbewijs kwijt of gestolen Eerste keer rijbewijs aanvragen Buitenlands rijbewijs omwisselen Gezondheidsverklaring

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Vacatures

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-05-01 | Thema: Bestuur

    Wil je werken bij de gemeente Eemnes? Voor de meeste functies kom je dan in dienst van de BEL Combinatie. Bij de BEL Combinatie werk je voor 3 gemeenten tegelijk: Blaricum, Eemnes en Laren. De BEL Combinatie verzorgt de dienstverlening en het beleid voor de 3 gemeenten. Bij de BEL Combinatie wordt met veel energie en plezier gewerkt voor de 3 mooie dorpen. Bij de BEL vind je de juiste combinatie van talent en professionaliteit. Bekijk de vacatures en maak eventueel een koffieafspraak om de BEL Combinatie beter te leren kennen.

    Externe link: Ga naar website
  • Externe link: Reclameborden of spandoeken plaatsen

    Bron: Eemnes (gemeente) | Datum: 2025-07-08 | Thema:

    Vraag een vergunning aan als u spandoeken in de gemeente wilt plaatsen. U kunt voor maximaal 2 spandoeken een vergunning aanvragen voor een periode van maximaal 2 weken.  Voor het aanvragen heeft u DigiD of eHerkenning nodig. Beschikt u hier niet over? Neem dan contact met ons op.  Vergunning aanvragen Wij proberen uw aanvraag binnen 5 werkdagen af te handelen. Goed om te weten Spandoeken: Voor spandoeken in de gemeente zijn vaste locaties aangewezen:  •    Vlakbij de Werf  •    Wakkerendijk Een medewerker van de gemeente hangt de spandoeken op. De spandoeken moeten van luchtdoorlatend materiaal zijn. Het maximumformaat van een spandoek is 4 bij 1 meter. U mag geen spandoeken plaatsen die reclame voor uw (commerciële) bedrijf maken. Kosten Het tarief voor het in behandeling nemen van uw aanvraag € 117,90. Reclameborden ESH Media biedt ruimte voor reclameborden langs de openbare weg in Eemnes. Voor meer informatie kunt u eshmedia.nl bezoeken. Contact Heeft u vragen of wilt u meer informatie, neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035.

    Externe link: Ga naar website