Zoekresultaat 11 - 20 van 45 resultaten

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post zoals brieven, belastingformulier of een stempas toch ontvangen. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar de persoon woont en ingeschreven staat van wie u het adres mag gebruiken. Een briefadres is een administratief adres. U woont er niet echt, maar u kunt wel post ontvangen. Het briefadres is een tijdelijke oplossing.

  • Verhuizen naar het buitenland (emigratie)

    Bent u de komende 12 maanden in totaal meer dan 8 maanden in het buitenland? Geef uw verhuizing dan aan ons door. U wordt dan uitgeschreven van uw adres. Wij geven uw vertrek ook door aan andere overheidsorganisaties. Deze 8 maanden hoeven niet aaneengesloten te zijn. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt, moet u de verhuizing melden bij de gemeente Meld uw verhuizing naar het buitenland binnen 5 dagen voor vertrek aan de gemeente. U kunt dit direct online doorgeven. U heeft daarbij uw DigiD nodig.

  • Omgevingsvergunning aanvragen

    U kunt de vergunning direct online aanvragen. U heeft hier uw DigiD voor nodig. Mocht u er zelf niet uitkomen, kunt u het stappenplan bekijken of een afspraak maken.

  • Rijbewijs aanvragen of verlengen

    Voor het aanvragen van een 1e rijbewijs moet u persoonlijk bij ons langskomen. U maakt hiervoor een afspraak op het Stadhuis. Het verlengen of uitbreiden van een rijbewijs van kan via ons of via een erkende RDW-fotograaf. U kunt het rijbewijs na maximaal 5 werkdagen ophalen.

  • Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten

    Heeft u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder inlichtingen uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig? Bijvoorbeeld voor een gerechtelijke procedure? Dan kunt u een uittreksel uit de Basisregistratie Personen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent en de gegevens nodig hebt voor een algemeen verbindend voorschrift, bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure.

  • Gesloten bodemwarmte-installatie melden

    Om uw gebouw te verwarmen, kunt u de warmte in de bodem gebruiken. Hiervoor installeert u een bodemwarmtewisselaar. In de winter neemt u warmte uit de bodem op. In de zomer geeft u warmte af aan de bodem en koelt u het pand dus juist. Het water in dit gesloten systeem komt niet in contact met het grondwater.

  • Bomen kappen

    U kunt de vergunning direct online aanvragen. U heeft hier uw DigiD voor nodig. U kunt ook eerst het stappenplan doorlopen om een omgevingsvergunning aan te vragen.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie. Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels. Een tweede paspoort kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben of uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken. U vraagt het document persoonlijk aan en haalt ook persoonlijk bij ons op.

  • Afvalpas

    Bij ieder huis in Assen hoort een afvalpas. Deze pas heeft u nodig voor het openen van de ondergrondse container en voor het brengen van afval naar het milieupark.

  • Handtekening laten legaliseren

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.