Zoekresultaat 11 - 12 van 12 resultaten

  • Klacht indienen

    Wanneer u niet tevreden bent over onze dienstverlening of over het gedrag van een bestuurder of een medewerker, kunt u een klacht bij de gemeente indienen. Voorwaarden Probeert u eerst uw probleem uit te praten met de ambtenaar die volgens u verantwoordelijk is. Wanneer dit niet lukt, dient u een klacht in. U kunt ook eerst contact opnemen met de klachten coördinator om uw probleem voor te leggen. Dit kan telefonisch 140522, per mail postbus@meppel.nl  of een brief naar postbus 501, 7940 AM Meppel. Uw klacht gaat over de werkwijze van een organisatieonderdeel, medewerker of bestuurder van de gemeente Meppel U geeft in uw klacht aan: Over wie u klaagt Over welk handelen of nalaten u ontevreden bent U dient de klacht in: Telefonisch via Klantcontacten, telefoonnummer 140522 Per mail postbus@meppel.nl  t.av. klachtencoördinator vermeld wel uw naam en adres Per brief (ondertekend, voorzien van datum, naam en adres) gericht aan: College van B&W gemeente Meppel , t.a.v. de klachtencoördinator, Postbus 501, 7940 AM Meppel U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht en/of u wordt telefonisch benaderd over uw klacht door de klachtencoördinator. U bespreekt met de klachtencoördinator of u uw klacht informeel of formeel wilt laten behandelen. Bij informele klachtbehandeling gaat de klachtencoördinator samen met u na wie of wat ervoor nodig is om uw klacht weg te nemen. Wanneer u tevreden bent met de uitkomst, eindigt daarmee de klachtprocedure.  Wanneer u niet tevreden bent, kunt u uw klacht in een gesprek nader toelichten. Wanneer u klaagt over de werkwijze van een medewerker, hoort de gemeente die medewerker ook. Daarna ontvangt u een brief met daarin een conclusie van het college van B&W over uw klacht. Dit is een formele klachtbehandeling. Als u dit wenst kan dit ook meteen vanaf het begin worden ingezet. De gemeente handelt uw klacht binnen 6 weken af. Deze termijn kan eenmaal verlengd worden met 4 weken. Kosten Geen Externe klachtprocedure Als u niet tevreden bent over de uitkomst of wijze van klachtbehandeling door de gemeente Meppel, dan kunt u de Ombudsman vragen een onderzoek in te stellen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. U moet wel altijd eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben doorlopen, voordat de Ombudsman uw klacht in behandeling neemt. Nationale Ombudsman Postbus 93122 2509 AC Den Haag Telefoon: 0800 - 33 55 555. Website: www.nationaleombudsman.nl Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel de klachtencoördinator afdeling Advies, telefoonnummer 140522

  • Geldzorgen

    Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Uw gemeente gaat graag met u in gesprek om u te ondersteunen bij uw geldzaken. Ook als u al schulden heeft zoeken we samen naar oplossingen. Onze hulp is professioneel en gratis. In Meppel werken we samen met diverse instanties: Welzijn Meppel, Gemeentelijke Kredietbank, Humanitas, Leenfonds Meppel/ Arme Kant van Meppel, MEE Drenthe, SchuldHulpMaatje, Actium, Woonconcept. Uiteraard worden gegevens en informatie vertrouwelijk behandeld. Lees ook onze privacyverklaring Wilt u graag hulp, maar spreekt u geen Nederlands? Vraag een familielid of vriend om te vertalen. Hij of zij kan ons bellen of mailen. Contact consulent Geldzorgen De consulenten Geldzorgen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag telefonisch via 14 0522 per e-mail geldzorgen@meppel.nl folder en aanmeldformulier(PDF, 65 kB) U kunt zich ook direct online aanmelden voor een intake-gesprek Zet de eerste stap: doe de online geldfit test Op de website geldfit.nl kan iedereen een online test doen. Aan de hand van een aantal korte vragen wordt uw financiële situatie in kaart gebracht en krijgt u een persoonlijk advies. Ook krijgt u een overzicht van hulp die beschikbaar is in de gemeente. Belt u liever? Bel dan gratis telefoonnummer 0800-8115. Vroegsignalering van betalingsachterstanden Gemeenten hebben de wettelijke taak om inwoners met betalingsachterstanden te helpen. Wij ontvangen signalen over achterstanden in betaling van woningcorporaties, zorgverzekeraars, drinkwater- en energieleveranciers. Als wij signalen ontvangen bieden wij hulp om erger te voorkomen. Het accepteren van deze hulp is niet verplicht. Een consulent uit het team Geldzorgen neemt contact met u op. Dit kan zowel per mail/brief zijn, via telefonisch contact, als door middel van een huisbezoek. De consulent Geldzorgen biedt u gratis hulp, waarbij er samen naar een oplossing gezocht wordt. De gemeente gaat zorgvuldig met uw gegevens om. En gebruikt uw gegevens alleen om contact met u op te zoeken.