Zoekresultaat 11 - 20 van 28 resultaten

  • Tweede paspoort

    Reist u veel, ook naar landen die met elkaar in conflict zijn? Of beschikt u tijdelijk niet over uw paspoort door een visumaanvraag? U kunt dan een tweede paspoort aanvragen. U moet aantonen dat u het tweede paspoort nodig heeft.

  • Verhuizen in en naar Haarlemmermeer

    Verhuist u naar of binnen Haarlemmermeer? Geef het online door. Doe dit binnen 5 dagen nadat u verhuisd bent.

  • Identiteitskaart

    De identiteitskaart is goedkoper dan een paspoort. U kunt hiermee naar de meeste landen in Europa reizen. U vraagt een identiteitskaart zelf aan bij de gemeente.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    U kunt de gemeente vragen uw persoonlijke gegevens, zoals uw naam en adres, geheim te houden. De gemeente blijft wel verplicht uw gegevens door te geven aan bijvoorbeeld de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank.

  • Nadeelcompensatie

    Het kan zijn dat u nadeel heeft van een gemeentelijk besluit of activiteit. Bijvoorbeeld als uw woning minder waard wordt door een verleende omgevingsvergunning. Of als er langdurig wegwerkzaamheden zijn, waardoor uw klanten wegblijven bij uw winkel. Soms vergoedt de gemeente een deel van de schade die u oploopt. Dat heet nadeelcompensatie.

  • Overlijden

    Als iemand in Haarlemmermeer overlijdt, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente. Vaak doet de uitvaartondernemer dit. Zij doen de aangifte digitaal. Als nabestaande kunt u ook aangifte van overlijden doen. Dit doet u aan de balie. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op. Bel voor een afspraak om aan de balie aangifte te doen.

  • Adresonderzoek

    U kunt op MijnOverheid opzoeken hoeveel bewoners er staan ingeschreven op uw adres. Staat er op uw adres iemand ingeschreven die er niet woont? Of ontvangt u post van vorige bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. De gemeente onderzoekt dan waar deze persoon echt woont.

  • Bezwaar en beroep

    Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? En staat in de beslissing dat u bezwaar kunt maken? Geef dan uw bezwaar binnen 6 weken na het bekend maken door aan de gemeente. Bezwaar maken is gratis en kan online of per brief.

  • Ontevreden over hoe u bent geholpen

    Vindt u dat u slecht bent geholpen door de gemeente? Of dat een medewerker u niet goed behandeld heeft? Dan wil de gemeente dat graag weten. Zo kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Ook kunt u een compliment geven. Ook daar leren we van.

  • Afschrift burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Dan vraagt u een afschrift burgerlijke stand aan bij de gemeente waar dit plaatsvond. Het aanvragen van een afschrift gaat via DigiD. U krijgt dan een kopie van de officiƫle akte.