Zoekresultaat 2711 - 2720 van 2771 resultaten

  • Klacht over zorgmedewerker of zorgaanbieder

    Bent u niet tevreden over de manier waarop u behandeld bent door een zorgmedewerker van Maatschappelijke Zaken HBEL? Of door een zorgaanbieder, dien dan een klacht in.  Klacht over zorgmedewerker Via maatschappelijkezaken.nl kunt u uw klacht over een zorgmedewerker indienen.  Klacht over zorgaanbieder Heeft u een klacht over een aanbieder van zorg of hulp? Dien de klacht dan in via maatschappelijkezaken.nl. U vindt daar ook informatie hoe u de klacht kunt indienen.  Maatschappelijke Zaken HBEL is er voor de inwoners van de gemeente Blaricum, Eemnes, Laren en Huizen.

  • Bezwaarschrift indienen

    Bent u het niet eens met een beslissing van het College van burgemeester en wethouders, de burgemeester of van de gemeenteraad (ook wel ‘bestuursorgaan’ genoemd)? Dan kunt u in veel gevallen bezwaar maken en uitleggen waarom u dat doet. Dan wordt de zaak nog eens bekeken. De procedure is geregeld in de Algemene wet bestuursrecht.

    Bezwaar bij belastingaanslag en WOZ-waarde

    Niet eens met een belastingaanslag of waardebeschikking over de WOZ, OZB of rioolrecht? Dien geen bezwaar in via deze pagina. Ga voor meer informatie naar bezwaar maken bij een gemeentelijke belasting of waardebeschikking.

  • Omgevingsoverleg

    Bij bouw- of verbouwplannen heeft u vaak voor een of meerdere onderdelen een omgevingsvergunning nodig. Ontdekken welke regels gelden voor uw plan en waar u een vergunning voor nodig heeft kan moeilijk zijn. Een omgevingsoverleg helpt hierbij. U vraagt een omgevingsoverleg online aan.

    Wat is een omgevingsoverleg?

    Het omgevingsoverleg is een procedure voor het stapsgewijs beoordelen van een plan dat afwijkt van bestaande regelgeving. Er wordt beoordeeld of het plan voldoet aan de belangrijkste regels. 
     
    Met een omgevingsoverleg komt u te weten:
    • met welke voorwaarden en regels u rekening moet houden
    • of uw plan kans maakt op toestemming om het plan uit te voeren
    • of u een vergunning moet aanvragen voor uw plan
    Soms is het nodig uw plan nog aan te passen voor u een vergunning kunt aanvragen en/of het plan kunt uitvoeren. Het omgevingsoverleg helpt hierbij.

  • Klacht over medewerker of bestuurder

    Als u vindt dat (een medewerker van) de gemeente of de BEL Combinatie, u niet netjes heeft behandeld, dien dan een klacht in. Een klacht kan gaan over het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan of als u geen reactie van heeft gekregen. Ben u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken.  Indienen U kunt uw klacht indienen via: E-mail: stuur een e-mail naar info@laren.nl  Telefonisch bij de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 035 Aan de balie van het gemeentehuis of het kantoor van de BEL Combinatie Brief: stuur uw brief naar de Gemeente Laren, T.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes Welke informatie hebben wij nodig Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij de volgende informatie van u nodig: Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres) De datum waarop u de klacht indient Een omschrijving van de klacht (wat is er gebeurd, over wie of welk organisatieonderdeel klaagt u, op welke datum vond het voorval plaats) Afwijkende klachtenprocedures Voor klachten over deze onderwerpen zijn er aparte procedures: Klacht over (medewerker van) Maatschappelijke Zaken HBEL Klacht over aanbieder van zorg of hulp Klacht ingediend en nu? Na ontvangst van uw klacht, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. U krijgt dan uitleg over wat wij met uw klacht gaan doen. Antwoord binnen 6 weken Binnen 6 weken handelen wij uw klacht af. Tenzij dit anders met u is afgesproken. Als wij meer dan 6 weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij deze periode met 4 weken verlengen. Nationale ombudsman Vindt u dat uw klacht niet goed is afgehandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman.

  • Zienswijze indienen

    In sommige gevallen moet de gemeente een ontwerpbesluit ter inzage leggen, voordat zij een definitief besluit mag nemen. Als dat het geval is, kunt u een zienswijze indienen tegen dat ontwerpbesluit.

    Als u een zienswijze indient dan wordt deze door de gemeente, gelijktijdig met het definitieve besluit, behandeld. Als de gemeente het eens is met uw zienswijze, dan kan het zijn de gemeente geen besluit neemt, of een aangepast besluit. Als dat besluit genomen is, en u bent het ook daar niet mee eens, dan kan u tegen dat definitieve besluit in beroep gaan bij de rechter. Op het moment dat u een zienswijze indient en op het moment dat is besloten over uw zienswijze, krijgt u altijd bericht over het verdere proces.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Als u voor het eerst naar Nederland verhuist, moet u zich inschrijven bij de gemeente waarin u gaat wonen. Dit heet een eerste inschrijving. Heeft u al eerder in Nederland gewoond, maar bent u voor oktober 1994 naar het buitenland verhuisd? Dan moet u ook een ‘eerste inschrijving’ doen. Wat zijn de voorwaarden? Na uw aankomst in Nederland moet u zich binnen 5 werkdagen inschrijven. U moet over de juiste documenten beschikken om in Nederland te mogen wonen. Als u met uw hele gezin naar Nederland verhuist, moeten ook uw partner en uw kinderen zich persoonlijk inschrijven. Soms is het nodig dat u buitenlandse documenten laat legaliseren in het land waar u vandaan komt. Dat laat de echtheid van een document zien. Wilt u zich inschrijven? Maak dan een afspraak. Afspraak maken Wat moet u meenemen? Een geldig identiteitsbewijs, waaruit uw nationaliteit blijkt. Een bewijs dat u woonruimte heeft, zoals een huurcontract, eigendomsbewijs of verklaring van de hoofdbewoner van het pand. Een akte van geboorte als u geboren bent in het buitenland. Bij een vreemde nationaliteit van buiten de Europese Unie: een bewijs van rechtmatig verblijf. Dit vraagt u aan bij de IND. Als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Sint-Eustatius en Saba komt: een verhuisbericht. Eventueel de volgende akten: een huwelijks- of een echtscheidingsakte; een akte van overlijden (als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden); geboorteakten van de kinderen. Heeft u een bewijs van uitschrijving uit het vorige land? Neem dat dan ook mee.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie.

    Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels.

    Een tweede paspoort kan nodig zijn als:

    • u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben
    • uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken

  • Klachten

    • Hebt u een klacht over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, zwerfvuil of  onveilige verkeerssituatie? Deze klachten meldt u bij Melding over uw buurt.
    • Is uw container niet geleegd? Neem contact op met reinigingsdienst Waardlanden
    • Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.
    • Hebt u een klacht over een besluit dat door de gemeente is genomen? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep instellen.

  • Gokautomaat plaatsen

    Als u een kansspelautomaat zoals een fruitautomaat wilt plaatsen (waarbij geld gewonnen kan worden), dan moet u een vergunning aanvragen. Deze vergunning heet een aanwezigheidsvergunning.

    Voor een behendigheidsautomaat, zoals een enkele flipperkast, is geen vergunning nodig.

    De Wet op de kansspelen maakt een verschil tussen 'hoogdrempelige' en 'laagdrempelige’ inrichtingen.

    • Hoogdrempelige inrichtingen zijn bijvoorbeeld cafés, bars en nachtclubs. Deze bedrijven mogen twee speelautomaten hebben, zowel kansspel- als behendigheidsautomaten.
    • Laagdrempelige inrichtingen zijn bijvoorbeeld snackbars en kantines. Deze bedrijven mogen twee behendigheidsautomaten hebben (dus geen kansspelautomaten).

  • Klacht over de gemeente indienen

    Vindt u dat u niet correct bent behandeld door de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt bijvoorbeeld klagen over de trage afhandeling van uw brief, gebrekkige informatievoorziening of het niet nakomen van gemaakte afspraken. Klacht indienen U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen: Mondeling tijdens een afspraak met de klachtencoördinator van de gemeente. Bel 14 0117. Via het invullen van het klachtenformulier (PDF), het ingevulde klachtenformulier kunt u sturen aan: College van Burgemeester en Wethouders Postbus 27 4500 AA Oostburg Kosten Geen. Meer weten? Bekijk onze klachtenbrochure (PDF) of lees onze klachtenregeling (PDF). Klachtencommissie Voor schriftelijke klachten heeft de gemeente een klachtencommissie. Deze bestaat uit 3 onafhankelijke leden, ondersteund door een ambtelijk secretaris. De commissie vertelt u hoe het verloop gaat en adviseert over de afhandeling. Ontevreden over de uitkomst? We streven ernaar uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Als u toch niet tevreden bent over de klachtbehandeling, dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Het is verstandig eerst te bellen. U kunt daarvoor elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur terecht via het gratis nummer: 0800 - 33 55 555. De Nationale ombudsman is een externe instantie die de feiten onpartijdig onderzoekt en hierover een oordeel geeft. U kunt uw klacht pas bij de Nationale ombudsman indienen nadat de klacht eerst bij de gemeente is behandeld. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale ombudsman.