Zoekresultaat 301 - 310 van 317 resultaten

  • Inschrijven in Nederland voor studie of werk

    Gaat u in Nederland werken of studeren? Dan heeft u een burgerservicenummer (BSN) nodig. Dit nummer krijgt u wanneer u zich inschrijft in de Basisregistratie Personen (BRP). Hoe u zich inschrijft, hangt af van hoelang u in Nederland blijft.

    • Woont u langer dan 4 maanden (binnen een periode van 6 maanden) in Nederland? Schrijf u dan in als ingezetene in de gemeente waar u woont. U krijgt dan een BSN. Dit is uw persoonlijke nummer dat u gebruikt bij contact met de Nederlandse overheid.
    • Woont u niet of korter dan 4 maanden (binnen een periode van 6 maanden) in Nederland? Schrijf u dan in als niet-ingezetene. Dit kan bij een aantal gemeenten in Nederland. U krijgt ook dan een BSN.

    Bent u werkgever en komt er een groep werknemers naar Nederland om bij u te werken? Dan kunt u voor de hele groep een afspraak maken. De werknemers moeten zelf langskomen op de afspraak. Informeer naar de voorwaarden bij 1 van de gemeenten waar niet-ingezetenen zich kunnen inschrijven.

    Woont u op de Nederlandse Antillen en vraagt u studiefinanciering aan bij DUO voor een opleiding in Nederland? Dan krijgt u een BSN wanneer DUO uw aanvraag heeft verwerkt. Zo kunt u al dingen regelen voordat u naar Nederland komt. U moet zich in Nederland nog wel inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen.

  • Kleine kansspelactiviteiten organiseren

    Bij een kansspel gokken de deelnemers om te kunnen winnen. Voorbeelden van kleine kansspellen zijn bingo, kienspel, vogelpiekspel en rad van avontuur. Wilt u een klein kansspel organiseren? Dan moet u dit bij ons melden. Doe dit minimaal 2 weken voor de start van de activiteit. Een melding doen kost niets. Wat zijn de voorwaarden? Uw organisatie bestaat minimaal 3 jaar. Het doel van uw organisatie moet duidelijk zijn. Het doel mag niet het organiseren van kansspelactiviteiten zijn.  Tijdens het kansspel mag het prijzenpakket maximaal € 400,00 per ronde zijn en € 1.550,00 per bijeenkomst. Een melding doen Dit kan met het volgende formulier: Een klein kansspel melden Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u de melding niet online doorgeven? Download dan het formulier Klein kansspel melden (pdf, 149Kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw melding? Een omschrijving van het soort klein kansspel dat wordt georganiseerd. Een omschrijving van de bestemming van de opbrengst. De datum waarop het klein kansspel wordt georganiseerd. De totale waarde van de prijzen. Wat doen wij met uw melding? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw melding aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw melding niet-ontvankelijk en nemen wij uw melding niet in behandeling. Wij toetsen uw melding aan de Algemene plaatselijke verordening. Wij geven een schriftelijke reactie op uw melding.

  • Paspoort

    Het aanvragen van een paspoort kan alleen op afspraak. U moet de Nederlandse Nationaliteit hebben en staat ingeschreven in de gemeente. Iedereen moet het paspoort persoonlijk aanvragen en afhalen (jonge kinderen moeten ook  aanwezig zijn bij aanvragen en afhalen). U betaalt bij de aanvraag. Na vijf werkdagen kunt u op afspraak uw paspoort afhalen. Haal het paspoort binnen drie maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt het paspoort ongeldig en zijn wij verplicht het te vernietigen. In dat geval moet u opnieuw de aanvraag doen en betalen. U kunt een spoedaanvraag indienen. Hieraan zijn extra kosten verbonden. Reist u met kinderen? Lees hier meer informatie over op de website van de Rijksoverheid. Reist u veel, dan kan het handig zijn om een Zakenpaspoort (meer bladzijden; meer ruimte voor visa en douanestempels) of een Tweede Paspoort (i.v.m conflicterende landen) aan te vragen.   Noodpaspoort Bent u uw paspoort kwijtgeraakt en moet u onmiddellijk op reis? Vraag dan een noodpaspoort aan bij de marechaussee (geldig voor één reis). Kijk op deze website van de Marechaussee voor meer informatie.

  • Klachten

    Bent u niet tevreden over de dienstverlening? Of bent u niet tevreden hoe u behandeld bent door een medewerker? Dan kunt u een klacht indienen via het digitale klachtenformulier. Wij reageren binnen 6 weken op uw klacht. Direct regelen Digitaal klachtenformulier Hoe werkt het? U dient uw klacht in: digitaal via het klachtenformulier. per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor. U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk. Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer: het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden; het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend; het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep. Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000. Of stuur een bericht via  www.vlaardingen.nl/contactformulier t.a.v. de klachtencoördinator. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman. Kosten Geen

  • Klacht indienen

    Iedere gemeente wil haar taken zo goed mogelijk uitvoeren. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over hoe een medewerker of bestuurder u heeft behandeld. Heeft u hierover een klacht? Dan kunt u die bij de gemeente indienen via het formulier onder 'Direct regelen'.  Melding indienen Is iets in de openbare ruimte kapot, is er sprake van overlast of is er een gevaarlijke situatie ontstaan? Meld dit dan bij de gemeente via de knop hieronder: Melding indienen 

  • Bibob-formulier invullen

    Bij aanbestedingen, vergunningen, subsidies en ontheffingen kunnen we uw achtergrond en die van uw bedrijf onderzoeken. Om te weten of het bedrijf betrouwbaar is. En of de mensen die er werken betrouwbaar zijn. We kunnen het onderzoek in verschillende gevallen starten. Een vergunning of subsidie mag namelijk niet gebruikt worden voor criminele activiteiten. Dit onderzoek heet een Bibob-onderzoek. Een paar voorbeelden zijn: U wilt een café of een coffeeshop beginnen. U schrijft in op een bouwopdracht van de gemeente. U verkoopt of verhuurt een pand aan de gemeente. We onderzoeken verschillende dingen zoals: wie u bent. of u een strafblad heeft. waar het geld voor het bedrijf vandaan komt. met wie u samenwerkt of zaken doet. We mogen het Bibob-onderzoek ook uitvoeren bij een bestaand bedrijf. Dus als u de vergunning of subsidie al heeft. Als het onderzoek aantoont dat de eigenaar of de mensen met wie hij werkt niet integer zijn, kunnen we de vergunning(en) stopzetten.

  • Inschrijven in Nederland voor studie of werk

    Gaat u in Nederland werken of studeren? Dan heeft u een burgerservicenummer (BSN) nodig. Dit nummer krijgt u wanneer u zich inschrijft in de Basisregistratie Personen (BRP). Hoe u zich inschrijft, hangt af van hoelang u in Nederland blijft.

    • Woont u langer dan 4 maanden (binnen een periode van 6 maanden) in Nederland? Schrijf u dan in als ingezetene in de gemeente waar u woont. U krijgt dan een BSN. Dit is uw persoonlijke nummer dat u gebruikt bij contact met de Nederlandse overheid.
    • Woont u niet of korter dan 4 maanden (binnen een periode van 6 maanden) in Nederland? Schrijf u dan in als niet-ingezetene. Dit kan bij een aantal gemeenten in Nederland. U krijgt ook dan een BSN.

    Bent u werkgever en komt er een groep werknemers naar Nederland om bij u te werken? Dan kunt u voor de hele groep een afspraak maken. De werknemers moeten zelf langskomen op de afspraak. Informeer naar de voorwaarden bij 1 van de gemeenten waar niet-ingezetenen zich kunnen inschrijven.

    Woont u op de Nederlandse Antillen en vraagt u studiefinanciering aan bij DUO voor een opleiding in Nederland? Dan krijgt u een BSN wanneer DUO uw aanvraag heeft verwerkt. Zo kunt u al dingen regelen voordat u naar Nederland komt. U moet zich in Nederland nog wel inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen.

  • Gemeentegrond gebruiken

    U heeft toestemming nodig voor het gebruik van gemeentegrond. Bijvoorbeeld als u een bouwkeet, bouwmaterialen, een bouwplaats, steiger of afvalcontainer op de stoep of straat wilt plaatsen. Online toestemming vragen bedrijf Online toestemming vragen inwoner Regelen U kunt online toestemming vragen, maar u kunt ook een papieren aanvraagformulier gebruiken. Het papieren aanvraagformulier kunt u per post naar ons sturen. Postbus 27, 4500 AA Oostburg. Online toestemming vragen, gaat als volgt: Ga naar Toestemming vragen voor het plaatsen van bouwmaterialen en steigers. Vul alle gegevens in. Voeg een situatietekening bij. Verzend uw online formulier. Kosten € 50,00 voor het gebruiken van gemeentegrond. Voor bouwmaterialen en steigers betaalt u daarnaast € 2,50 per week per m2 aan precariobelasting. Nog vragen? Neem dan contact met ons op.

  • Klacht over zorgmedewerker of zorgaanbieder

    Bent u niet tevreden over de manier waarop u behandeld bent door een zorgmedewerker van Maatschappelijke Zaken HBEL? Of door een zorgaanbieder, dien dan een klacht in.  Klacht over zorgmedewerker Via maatschappelijkezaken.nl kunt u uw klacht over een zorgmedewerker indienen.  Klacht over zorgaanbieder Heeft u een klacht over een aanbieder van zorg of hulp? Dien de klacht dan in via maatschappelijkezaken.nl. U vindt daar ook informatie hoe u de klacht kunt indienen.  Maatschappelijke Zaken HBEL is er voor de inwoners van de gemeente Blaricum, Eemnes, Laren en Huizen.

  • Beroepschrift indienen

    U kunt tegen veel besluiten van de provincie bezwaar indienen. Wij beslissen over uw bezwaar. Als u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaar, kunt u in beroep gaan. Tegen sommige besluiten van de provincie kunt u meteen in beroep gaan.  

    U krijgt een brief van ons met de beslissing op uw bezwaar. In deze brief staat bij wie u in beroep kunt gaan. Dit is vaak bij de rechtbank.

    Vaak krijgt u een uitnodiging voor een rechtszitting. Tijdens de rechtszitting kunt u zelf vertellen waarom u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaar. U mag dit ook door uw advocaat laten doen. Wilt u iemand anders uw beroep laten indienen of tijdens de zitting spreken? Dan moet u deze persoon toestemming geven met een machtiging.

    Het besluit op uw eerdere bezwaar blijft gelden tot er een besluit is op uw beroep. Wilt u dat het besluit tijdelijk niet geldig is? Dan kunt u een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Dit doet u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank.