Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten
- Loterij organiseren
Voor het organiseren van een loterij heeft u een loterijvergunning nodig Voor het organiseren van een bingo moet u een melding doen
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Verloren of gevonden voorwerpen
Meld een verloren of gevonden voorwerp bij de gemeente Doe dit online, telefonisch of persoonlijk
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2022-11-02
- Emigreren
Als u voor meer dan 8 maanden naar het buitenland vertrekt, moet u dat aan ons doorgeven U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen voor uw vertrek aan de gemeente doorgeven Maak hiervoor een afspraak met team Burgerzaken. Neem een geldig legitimatiebewijs mee naar de afspraak
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2021-10-19
- Geboorteaangifte
Doe binnen 3 dagen na de geboorte aangifte in de gemeente waar het kind is geboren Maak hiervoor een afspraak. Lukt het niet om via de website binnen 3 dagen een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via tel. 14 0252 De vader, moeder of iemand anders die bij de geboorte aanwezig was, mag aangifte doen Let op: kijk bij het kopje 'Meenemen' wat u mee moet nemen naar het gemeentehuis Eindigt de aangiftetermijn van 3 dagen op een feestdag? Dan kunt u de aangifte op de eerstvolgende werkdag doen.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2022-06-30
- Overlijden, aangifte
Aangifte doen in de gemeente waar de persoon is overleden Uitvaartondernemer doet meestal de aangifte, maar als nabestaande mag dit ook Neem een geldig identiteitsbewijs mee en de verklaring van overlijden (via arts) Wilt u als nabestaande zelf aangifte doen van een overlijden, neem dan telefonisch contact met ons op
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2022-09-12
- Bewijs Nederlanderschap
Is een bewijs dat u de Nederlandse nationaliteit heeft Vereist voor verhuizen naar het buitenland, trouwen, bepaalde beroepen Op 2 manieren aanvragen: online met DiGiD of op afspraak Een uittreksel via DiGiD wordt per post naar u toegestuurd (en duurt dus enkele dagen) Maakt u een afspraak, neem dan een geldig identiteitsbewijs mee, u krijgt het uittreksel direct mee
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder U kunt uw klacht online of schriftelijk indienen Het is niet mogelijk om uw klacht via de mail in te dienen Let op: gebruik de groene knop 'online indienen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-05-01
- Legalisatie handtekening
Soms moet een handtekening gelegaliseerd worden. De gemeente controleert dan of een handtekening van u is. Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland, die Nederland willen bezoeken (aanvraag toeristenvisum). Ook als u ergens uw toestemming voor geeft, kan legalisatie nodig zijn. U zet in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening op het document of formulier. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw legitimatiebewijs. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier. Maak een afspraak met de gemeente Neem uw identiteitsbewijs mee Onderteken een document onder toezicht van een ambtenaar
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Paspoort
Aanvragen op afspraak Na 5 werkdagen afhalen Betalen bij aanvragen, bij voorkeur met pin Een recente, goed lijkende foto die niet ouder is dan 6 maanden meenemen (de fotograaf kent de vereisten voor een pasfoto) Al uw identiteitsbewijzen en paspoorten meenemen bij de aanvraag (ook als ze niet meer geldig zijn) Schriftelijke toestemming nodig voor kinderen tot 18 jaar (zie voorwaarden) Paspoort boven de 18 jaar is 10 jaar geldig Paspoort onder de 18 jaar is 5 jaar geldig Let op: iedereen moet persoonlijk aanwezig zijn bij het aanvragen en afhalen van het paspoort, dus ook (jonge) kinderen. Haal het paspoort binnen 3 maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt het document ongeldig en is de gemeente verplicht het te vernietigen. Wilt u na deze 3 maanden toch een reisdocument? Dan moet u een nieuwe aanvraag doen en opnieuw betalen.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-05-16
- Briefadres aanvragen
Als u geen vast woonadres in Nederland hebt of in een instelling verblijft kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand die u kent. Dat heet een briefadres. Op dat adres ontvangt u uw post. U moet dit aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is een adres waar u niet woont, maar alleen post ontvangt. Het is een tijdelijke oplossing voor een periode waarin u geen vast woonadres hebt. Bijvoorbeeld als u in een zorginstelling verblijft of door een scheiding niet in uw eigen huis kunt wonen. Uw officiële post gaat dan naar het briefadres. Als briefadres geeft u het adres op van een familielid of kennis. Deze persoon moet daar toestemming voor geven, want hij of zij moet er voor zorgen dat post van de overheid bij u terechtkomt. Zoals een stempas voor verkiezingen of post van de Belastingdienst. Goed om te weten Een briefadres is alleen een administratief adres. U woont daar niet. Krijgt u een briefadres omdat u tijdelijk geen woonadres hebt? Dan moet u er alles aan doen om uw situatie te verbeteren en een woonadres te vinden. Het verschilt per situatie hoe lang een briefadres geldig is. De einddatum van uw briefadres staat in de brief die u krijgt als uw aanvraag is goedgekeurd. Wilt u het briefadres ook na deze datum blijven gebruiken, dan moet u zelf een nieuwe aanvraag doen voordat de termijn verloopt. U krijgt hier geen bericht van.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2022-01-03