Zoekresultaat 1 - 10 van 24 resultaten

  • Oplaadpunten voor elektrische auto’s

    In de gemeente Papendrecht is een vrije marktwerking voor openbare oplaadpunten. Gaat u elektrisch rijden? Dan kunt u bij marktpartijen die de beleidsregels van de gemeente voor het plaatsen van oplaadpunten hebben aanvaard een aanvraag indienen voor een oplaadpunt. Een oplaadpunt op eigen terrein U mag op eigen terrein een oplaadpunt hebben zonder vergunning. Deze worden niet vergoed door de gemeente en hiervoor wordt geen subsidie verstrekt. Houdt u er rekening mee dat u geen openbare parkeerplaatsen of parkeerruimte op de openbare weg voor uzelf mag reserveren voor het elektrisch opladen. Ook mag u geen bord plaatsen dat de indruk kan geven dat anderen niet op deze plek mogen parkeren. Vaste voorzieningen vanuit de huisaansluiting over of onder openbaar gebied zijn niet toegestaan.

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Bent u gehandicapt en heeft u een gehandicaptenparkeerkaart type bestuurder? Dan kunt u een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aanvragen.

  • Gemeentelijke verordeningen, beleid en regelgeving

    Gemeenten mogen zelf regels maken over bepaalde onderwerpen: verordeningen en beleidsregels. Onderstaande vindt u alle verordeningen en de meeste beleidsregels. Wij werken eraan om de overige beleidsregels zo snel mogelijk te plaatsen. Overzicht gemeentelijke verordeningen en andere regelgeving Regionale regels zijn te vinden op de website van de Drechtsteden.

  • Status volgen van aangevraagde producten & diensten

    Om haar dienstverlening inzichtelijk te maken, heeft de gemeente Papendrecht een zakensysteem ontwikkeld. Hiermee kunt u voor verschillende producten en diensten de status van uw aanvraag, bezwaar, verzoek of melding (uw zaak) volgen. Door het volgen van de status kunt u zien wanneer uw zaak is ontvangen, in behandeling is genomen en is afgehandeld. Ook kunt u de doorlooptijd van de afhandeling van uw zaak bekijken.  Status opvragen

  • Kwaliteitshandvest

    Wat mag u van de gemeente verwachten als u een aanvraag indient of een melding doorgeeft. 

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    Wilt u niet dat de gemeente uw gegevens deelt met andere organisaties? Vraag dan geheimhouding aan.

  • Klanttevredenheid

    Hier vindt u de cijfers over de klanttevredenheid over de verleende diensten en producten aan de balies en de telefoon. Dit cijfer komt tot stand door het houden van een enquete welke door de inwoners veelvuldig wordt ingevuld. Dank daarvoor! De dienstverlening van onze medewerkers aan de balie en telefoon is door u als volgt gewaardeerd: 2021: met een gemiddeld cijfer van 9,2 2022: met een gemiddeld cijfer van 9,3 2023: tot en met september met een gemiddeld cijfer van 9,1 Natuurlijk zijn we blij dat de dienstverlening zo goed wordt gewaardeerd. Toch blijven we kritisch en nodigen we u bij de enquete ook uit om opmerkingen te maken. Daar wordt soms gebruik van gemaakt. De opmerkingen die gemaakt zijn omarmen we als verbeterpunten voor onze dienstverlening. We kijken bij het maandelijkse werkoverleg dan ook wat opmerkingen betekenen voor onze procedures en of het mogelijk is om deze te verbeteren. Gelukkig krijgen we vaak hele mooie en positieve reacties.  De leukste commentaren: Fijne interactie, afspraak vlot gegaan                                                                       Een 10 zo hoort het!!!                                     Prima op tijd en vlot geholpen                                     Geen opmerkingen ik ben tevreden      Opmerkingen:                                Kan er voor de deur van het gemeentehuis een invaliden parkeerplaats komen Hartelijk dank aan iedereen die het afgelopen jaar de moeite heeft genomen om ons van feedback te voorzien over de dienstverlening! De wil om te verbeteren passen we ook toe bij klachten, waarvan we er jaarlijks gelukkig maar weinig krijgen. Het aantal klachten van de afgelopen jaren: In 2020: 7 klachten  In 2021: 7 klachten  In 2022:11 klachten  Iedere klacht wordt persoonlijk met de inwoner besproken en zo mogelijk uitgepraat. Ook gaan we hierover het gesprek aan met de betrokken medewerker en wordt het besproken in het werkoverleg. Op die manier leren we van u om onze dienstverlening naar een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau te brengen en te houden. Uiteraard hopen wij van harte dat u dat zelf ook ervaart als u weer eens een bezoekje aan het gemeentehuis brengt of één van onze medewerkers aan de telefoon heeft!

  • Marktstandplaats op de weekmarkt

    De weekmarkt vindt iedere dinsdag plaats tussen 09.00 uur en 16.00 uur in het centrumgebied van Papendrecht. U heeft een marktstandplaatsvergunning nodig als u op de weekmarkt wilt staan.

  • Koninklijke Onderscheidingen

    Een Koninklijke onderscheiding is een blijk van waardering van Zijne Majesteit Koning Willem- Alexander. Een onderscheiding wordt toegekend op grond van een orde. De twee meest bekende zijn: de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje-Nassau. De (Koninklijke) onderscheidingen worden uitgereikt aan personen die zich bijzonder of zeer uitzonderlijk verdienstelijk hebben gemaakt voor de samenleving. Dit kan zijn door het verrichten van bijvoorbeeld vrijwilligerswerk of bestuurswerk waarbij zonder eigenbelang en in alle bescheidenheid, met veel persoonlijke inzet veel belangrijk werk is verricht. Maar ook iemand die in een betaalde functie bijzondere prestaties verricht kan worden onderscheiden. Deze verdiensten moeten dan wel uitgaan boven wat normaal gesproken van iemand in die functie mag worden verwacht en niet alleen belangrijk zijn voor de onderneming, organisatie of instelling. Iemand voordragen voor een koninklijke onderscheiding Op de website www.lintjes.nl geeft u aan dat u iemand wilt voordragen voor een onderscheiding. De gemeente wordt op de hoogte gebracht van uw verzoek. Er zal contact met u worden opgenomen over de verdere procedure. Periode van mogelijke voordracht De behandeling van een voorstel kost veel tijd. Na aanvraag duurt het minimaal 6 maanden tot de uitreiking van een koninklijke onderscheiding. Daarom is het belangrijk om de onderscheiding op tijd aan te vragen. Wilt u dat de onderscheiding tijdens de 'lintjesregen' voor Koningsdag wordt uitgereikt? Dien het voorstel dan vóór 1 juli in het jaar ervoor in. Wat in de aanvraag vermeld moet worden U vermeldt in uw aanvraag het volgende: de naam, het adres en de woonplaats van de kandidaat een korte levensbeschrijving van de kandidaat de reden voor het indienen van het voorstel de activiteiten waarom het gaat waarom de verdiensten van de kandidaat bijzonder zijn wat het belang is voor de samenleving in welke perioden de kandidaat actief is geweest. Hoeveel uur per week of per maand en is er nog sprake van actuele verdiensten welke uitstraling de verdiensten hebben (lokaal, regionaal, landelijk of internationaal) hoe groot de organisatie is waarin de kandidaat actief is of er vergoedingen voor de activiteiten zijn (reis- en onkostenvergoedingen, presentiegeld, etc.) en zo ja om welke bedragen het gaat Afhandeling De burgemeester brengt advies uit over alle voorstellen. De Commissaris van de Koning van de provincie Zuid-Holland beoordeelt het voorstel en stuurt het naar het Kapittel voor de Civiele Orden. Dit onafhankelijke college beoordeelt als laatste de aanvraag en geeft het definitieve advies De afhandeling van uw aanvraag voor een Koninklijke Onderscheiding duurt 8 maanden. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw K. Schimmelpenningh, telefoon 078 770 6389 en op de website van de kanselarij: www.lintjes.nl.

  • IBAN nummer Gemeente Papendrecht

    IBAN: NL13 BNGH 0285 0068 78 t.n.v. Gemeente Papendrecht BIC code: BNGHNL2G