Zoekresultaat 11 - 20 van 30 resultaten

  • Stempas aanvragen

    Om te kunnen stemmen voor de verkiezing van het Europees Parlement op 6 juni 2024 moet u een stempas hebben. U ontvangt een stempas voor de verkiezing van het Europees Parlement als u op 23 april 2024 in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat. De stempassen worden op 14 en 15 mei bezorgd. Bent u uw stempas verloren of heeft u hem niet ontvangen? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen. Wanneer uw stempas beschadigd raakt moet u ook een nieuwe stempas aanvragen.

  • De tafel van de historische verenigingen - Toen en nu

    De Historische Verenigingen van de voormalige kerngemeenten Eelde, Vries en Zuidlaren hebben de koppen bij elkaar gestoken om de huidige gemeente Tynaarlo in beeld te brengen. Dit doen ze door een aantal plekken van vroeger opnieuw te fotograferen in het hier en nu. Van dezelfde plek zijn nu twee foto's: ‘TOEN EN NU’.

  • Publicatie voorgenomen verkopen

    Waarom publiceren we voorgenomen verkoop en verhuur van gemeentelijk vastgoed?De hoogste rechter in ons land heeft bepaald dat bij de uitgifte van een onroerende zaak door de gemeente (zoals verkoop en verhuur), iedereen de gelegenheid moet krijgen om een kans te maken op die onroerende zaak. Aan de hand van een selectieprocedure moet de gemeente dan een koper of huurder selecteren. Het bieden van deze gelegenheid om ‘mee te dingen’ hoeft niet als vaststaat of redelijkerwijs mag worden aangenomen dat er maar één serieuze gegadigde is.

  • Melding voorgenomen huwelijk of partnerschap

    Wilt u een huwelijk of geregistreerd partnerschap aangaan? Dan kunt u online de melding doen met uw DigiD. Uw trouwmelding kunt u al een jaar van tevoren doorgeven, maar moet uiterlijk 14 dagen voor uw trouwdatum binnen zijn bij de trouwgemeente.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor jongeren tot 18 jaar 5 jaar.

  • Kalender aangemelde evenementen

    Wilt u een evenement organiseren? Hiervoor heeft u toestemming nodig. U moet melding doen van het evenement en in bepaalde gevallen een evenementenvergunning aanvragen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina een evenement organiseren.

  • ID-kaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig, een ID-kaart voor jongeren (tot 18 jaar) is 5 jaar geldig.

  • Woonwijk achterzijde PBH: Laarhove

    Op de achterzijde van de voormalig Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren komt een nieuwe woonwijk, Laarhove. Strootman Landschapsarchitecten ontwerpt hiervoor het plan. Hieronder vindt u het laatste nieuws.

  • De Tafel van de genomineerden Open Call 2023

    In maart en april presenteren we het werk van 7 genomineerden van de Open Call 2023. De gemeente Tynaarlo bestond in 2023 25 jaar en organiseerde een wedstrijd voor jong creatief talent. Alle vormen van cultuur kwamen in aanmerking: o.a. muziek, dans, beeldende kunst, literatuur en nieuwe media. Het thema was ’25 jaar gemeente Tynaarlo’ en natuurlijk ‘Feest’.

  • Gevonden of verloren voorwerpen

    Heeft u iets verloren of gevonden? Dan kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Als u een verloren voorwerp heeft gevonden, bent u zelfs verplicht dit zo snel mogelijk te doen. Dat kan via de link hieronder. Denkt u dat uw voorwerp is gestolen? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Verlies of diefstal van een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort moet u eerst persoonlijk melden bij de gemeente. Van de gemeente ontvangt u dan een formulier waarmee u aangifte kunt doen bij de politie.