Zoekresultaat 5371 - 5380 van 5561 resultaten

  • Zienswijze indienen

    In sommige gevallen moet de gemeente een ontwerpbesluit ter inzage leggen, voordat zij een definitief besluit mag nemen. Als dat het geval is, kunt u een zienswijze indienen tegen dat ontwerpbesluit.

    Als u een zienswijze indient dan wordt deze door de gemeente, gelijktijdig met het definitieve besluit, behandeld. Als de gemeente het eens is met uw zienswijze, dan kan het zijn de gemeente geen besluit neemt, of een aangepast besluit. Als dat besluit genomen is, en u bent het ook daar niet mee eens, dan kan u tegen dat definitieve besluit in beroep gaan bij de rechter. Op het moment dat u een zienswijze indient en op het moment dat is besloten over uw zienswijze, krijgt u altijd bericht over het verdere proces.

  • Adresonderzoek

    Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven of ontvangt u post voor iemand die niet (meer) op uw adres woont, dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. De gemeente kijkt dan in de basisregistratie personen (BRP) of de persoon op uw adres staat ingeschreven. Is dit het geval, dan onderzoekt de gemeente waar deze persoon echt woont.   Na het afronden van het onderzoek zijn er 2 mogelijkheden: de persoon geeft zelf zijn verhuizing door en wordt op dat adres ingeschreven; het is niet duidelijk waar de persoon woont en wordt uitgeschreven van uw adres. De gemeente past de BRP aan. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: het adres waar de aanvraag adresonderzoek over gaat; of u bewoner, belanghebbende, eigenaar of verhuurder bent; voor- en achternaam en geboortedatum van de persoon die op uw adres staat ingeschreven (voor zover bekend); gegevens van de persoon waar dit adresonderzoek betrekking op heeft (voor zover bekend); eventueel aanvullende informatie over de persoon zoals nieuw adres, telefoonnummer, e-mailadres, gegevens familie, vrienden, werkgever.  Adresonderzoek aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. Voorwaarden Een adresonderzoek kan alleen aangevraagd worden door: de bewoner, belanghebbende, eigenaar of verhuurder; een (gerechts)deurwaarder; een overheidsinstantie. Bijzonderheden De gemeente kan geen onderzoek doen als u post ontvangt van niet-overheidsinstellingen zoals bijvoorbeeld geadresseerde reclamepost. U kunt op mijn.overheid.nl inzien hoeveel personen er op een adres staan ingeschreven.  Kosten Geen.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een tweede paspoort nodig hebben. Dit kan nodig zijn in de volgende situaties:

    • U bezoekt vaak landen die een conflict met elkaar hebben. Het kan dan gebeuren dat u problemen krijgt met de stempels in uw paspoort.
    • U reist vaak naar landen waar u een visum voor nodig heeft. Het kan dan voorkomen dat u door de visumaanvraag niet op tijd uw paspoort terug heeft, omdat het paspoort nog bij de ambassade ligt.

    Een tweede paspoort is twee jaar geldig. U kunt geen derde paspoort aanvragen. Een tweede Nederlandse identiteitskaart is ook niet mogelijk.

  • Klacht over zorgmedewerker of zorgaanbieder

    Bent u niet tevreden over de manier waarop u behandeld bent door een zorgmedewerker van Maatschappelijke Zaken HBEL? Of door een zorgaanbieder, dien dan een klacht in.  Klacht over zorgmedewerker Via maatschappelijkezaken.nl kunt u uw klacht over een zorgmedewerker indienen. Dat kan op verschillende manieren.  Klacht over een aanbieder van zorg  Heeft u een klacht over een aanbieder van zorg of hulp? Dien de klacht dan in via maatschappelijkezaken.nl. U vindt daar ook informatie hoe u de klacht kunt indienen.  Maatschappelijke Zaken HBEL is er voor de inwoners van de gemeente Blaricum, Eemnes, Laren en Huizen.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie.

    Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels.

    Een tweede paspoort kan nodig zijn als:

    • u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben
    • uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    U kunt de gemeente vragen uw gegevens niet door te geven aan andere personen of organisaties. Overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en het UWV gebruiken uw persoonsgegevens. De gemeente moet gegevens aan deze organisaties aanleveren. U heeft DigiD nodig om het verzoek online in te dienen. Verzoek geheimhouding persoonsgegevens  Goed om te weten U kunt geheimhouding aanvragen of opheffen voor uzelf en uw kinderen tot 18 jaar Wij verwerken de geheimhouding binnen 4 weken Heeft u geen DigiD, maak dan een afspraak om langs te komen Wie krijgen uw gegevens niet Wij geven nooit persoonsgegevens aan bedrijven, organisaties of personen Als u geheimhouding vraagt, krijgen de volgende organisaties uw persoonsgegevens niet: Advocaten, behalve als zij de gegevens nodig hebben voor een procedure bij de rechtbank. Dit gaat altijd in overleg met u Niet-commerciële bedrijven of instellingen en verenigingen zoals sport- en muziekverenigingen Kosten Geen. Meer informatie Wie krijgen mijn gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) via rijksoverheid.nl De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) beschermt uw privacy. Bekijk wat er allemaal wel en niet mag met uw persoonsgegevens via autoriteitpersoonsgegevens.nl

  • Verklaring Omtrent Gedrag

    Maak een afspraak Online via Justis aanvragen Hoe werkt het Maak een afspraak Neem een recent, volledig en ingevuld aanvraagformulier VOG mee naar de balie; Zorg voor een geldig legitimatiebewijs; Neem eventueel een machtigingsformulier mee; U ontvangt de verklaring binnen twee tot vier weken per post thuis. Kosten Een VOG kost € 41,35. Voor vrijwilligers: de organisatie waar u voor werkt, kan een VOG meestal gratis online voor u aanvragen. Veel werkgevers vergoeden de kosten voor een VOG. Vraag dit vooral even na. U betaalt direct bij de aanvraag. Hoe lang duurt het Twee tot vier weken na de aanvraag krijgt u de VOG of de afwijzing per post thuisgestuurd. Wilt u meer weten over de VOG? Ga dan naar de website van Justis, onderdeel van het Ministerie van Justitie. Meer weten Website van Justis

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen vast woonadres in Nederland, dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand die u kent. Dit heet een briefadres. Op dat adres ontvangt u uw post. Hoe werkt het De gemeente schrijft u in op het adres waar u meestal slaapt, dit is uw woonadres. Heeft u tijdelijk geen woonadres en wilt u wel post kunnen ontvangen? Bijvoorbeeld bij een echtscheiding, als u tussen twee woningen in zit, als u voor korte tijd naar het buitenland gaat of als u schipper bent. U kunt dan een vriend, kennis of familielid vragen of uw post tijdelijk naar dit adres gestuurd kan worden. Hoe lang kan een briefadres gebruikt worden Het verschilt per situatie hoe lang u gebruik kunt maken van een briefadres. De einddatum van uw briefadres staat in de brief die u krijgt als uw aanvraag is goedgekeurd. Wilt u het briefadres ook na deze datum blijven gebruiken, dan doet u zelf een nieuwe aanvraag voordat de termijn verloopt. Wij sturen u hiervan geen bericht. Als u dakloos bent Bent u (bijna) dakloos en kunt u uw post niet ontvangen op het adres van een vriend, kennis of familielid? Heeft u daarnaast ook psychische of andere problemen? Het Serviceplein kan u misschien helpen. Lees meer op de pagina: Hulp als u dakloos bent. Jonger dan 27 jaar? Dan kan het Jongeren Informatie Punt misschien iets voor je betekenen in deze zoektocht.

  • Klachten

    • Hebt u een klacht over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, zwerfvuil of  onveilige verkeerssituatie? Deze klachten meldt u bij Melding over uw buurt.
    • Is uw container niet geleegd? Neem contact op met reinigingsdienst Waardlanden
    • Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.
    • Hebt u een klacht over een besluit dat door de gemeente is genomen? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep instellen.

  • Gemeentegrond gebruiken

    Voor het plaatsen van een hijskraan zijn er aanvullende gegevens nodig, zoals:  een situatietekening met opstelling kraan zelf, als hij materiaal van een vrachtwagen tilt, opstelplek van de vrachtauto of anders, opslagplaats van de te hijsen objecten; een tekening met de draaicirkel van de kraan met daarop alles wat zich binnen draaibereik van de kraan bevindt, het gewicht en omvang van hetgeen getild of gehesen moet vermeld worden en tot welke hoogte gehesen wordt; gewicht en asdruk van de kraan (dat deel van het gewicht van een voertuig dat via de wielen van één as op de ondergrond wordt overgebracht), en welke voorzorgsmaatregelen worden genomen om te voorkomen dat door de kraan straatwerk beschadigd wordt; de afmetingen (lengte x breedte x hoogte) van de kraan; overzicht van de (tijdelijke) verkeersmaatregelen die er worden genomen, deze dienen conform CROW publicatie 96-b te zijn.