Zoekresultaat 1011 - 1020 van 1341 resultaten

  • Vermelding geslacht wijzigen (transgenders)

    Vermelding geslacht wijzigen (transgenders) Luister Wilt u het geslacht dat in uw geboorteakte staat wijzigen (transgender)? Dan kunt u dit bij de gemeente laten veranderen in uw geboorteakte. U kunt hierbij eventueel ook uw voornamen wijzigen. Voorwaarden U kunt uw geslacht en voornamen alleen in Den Haag laten wijzigen als u in Den Haag geboren bent. Dit kan digitaal bij…

  • Bezwaar maken tegen een besluit

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u binnen 6 weken na de datum waarop het besluit naar u is verstuurd online bezwaar maken. Wij adviseren u om altijd eerst contact op te nemen met de persoon die het besluit heeft genomen.

  • Uittreksel aanvragen voor burgers

    Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) is een formulier met uw gegevens uit de BRP. U vraagt het uittreksel aan bij uw gemeente. Een uittreksel BRP is hetzelfde als een uittreksel GBA, uittreksel bevolkingsregister of uittreksel persoonsregister.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Bij de aanvraag wordt uw huidige paspoort ingenomen als het verlopen is. Is uw paspoort nog geldig, dan levert u het in bij het ophalen of bij het laten bezorgen. Als u uw oude paspoort wilt houden, dan kunt u dit aangeven. U krijgt het dan geperforeerd terug.   Bevat uw oude paspoort nog een geldig visum? Dan moet u aangeven dat u die pagina’s niet geperforeerd wilt hebben. Vraag bij het consulaat of ambassade van het land of het visum dan nog bruikbaar is.

  • Geadopteerde kinderen afkomstig uit het buitenland inschrijven

    Geadopteerde kinderen afkomstig uit het buitenland inschrijven Luister Heeft u een kind in het buitenland geadopteerd en gaat het kind in Den Haag wonen? Dan moet u het kind inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Voorwaarden Niet alle buitenlandse adopties worden geregistreerd. Alleen buitenlandse adopties die volgens Nederlands recht kunnen worden erkend, kunnen in de BRP worden geregistreerd. Of de…

  • Bewijs van Nederlanderschap aanvragen

    Een bewijs van Nederlanderschap is een uittreksel Basisregistratie personen (BRP) waarop staat dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. U kunt bijvoorbeeld een bewijs van Nederlanderschap nodig hebben als u naar het buitenland verhuist of in het buitenland gaat trouwen.

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort aan bij de gemeente. U kunt een paspoort thuis aanvragen of in het gemeentehuis in Geldermalsen. Maak dan altijd een afspraak. Na ongeveer een week is uw paspoort klaar. Wij bezorgen deze dan bij u thuis of op een andere locatie in Nederland. U kunt zelf aangeven waar en wanneer we uw paspoort moeten bezorgen. Of u haalt uw paspoort op in het gemeentehuis.

  • Paspoort of identiteitskaart voor Nederlanders zonder vaste woonplaats

    Verblijft u in Nederland, maar heeft u geen vaste woon- of verblijfplaats? En heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een paspoort of identiteitskaart aanvragen bij gemeentebalie Schiphol. Voordat u een afspraak kunt maken, moet u een aantal stappen doorlopen. De stappen worden hieronder beschreven. We doen ons best om u snel te helpen, maar houd rekening met 4 tot 6 weken wachttijd.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan bij de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een identiteitskaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een identiteitskaart 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, later bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.