Zoekresultaat 951 - 960 van 1180 resultaten

  • Klacht over behandeling gemeente

    Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen of verkeerd antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wilt u liever eerst persoonlijk contact met de klachtbehandelaar, neem dan contact op via telefoonnummer 14 070 en vraag naar de gemeentelijke klachtbehandelaar.

  • Hulp bij schulden

    Geldfit Kom je aan het eind van de maand regelmatig geld te kort? Doe dan de gratis check op geldfit.nl. Je krijgt inzicht in jouw inkomsten en uitgaven. Je kunt ook met vragen met een medewerker van Geldfit bellen. Geldfit is bereikbaar voor jongeren, volwassenen en ondernemers. Voor ieder 1 Als je schulden hebt en in de knel dreigt te…

  • Geboorteaangifte

    Heeft u net een kind gekregen? Is hij of zij in Nederland geboren? Geef uw kind dan aan bij de burgerlijke stand van de gemeente waar hij/zij is geboren. U kunt de geboorteaangifte online bij ons doorgeven. Daarbij moet een verklaring worden meegestuurd van de verloskundige of de (huis)arts. Ook andere...

  • Bewijs van Nederlanderschap

    In deze schriftelijke verklaring staat dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. U kunt dit bewijs nodig hebben als u naar het buitenland verhuist, gaat trouwen, bij een echtscheiding, als u solliciteert naar een functie in het openbaar bestuur of als bewijs dat u Nederlander bent. U vraagt het bewijs aan in de gemeente waar u woont. Een bewijs van Nederlanderschap kunt u…

  • Informatie over aanbestedingen

    De gemeente is bij het inkopen van levering, diensten en werk gebonden aan (Europese) aanbestedingswetgeving. Nationale en Europese aanbestedingen publiceren wij op Tenderned.  Voor gemeentelijke civieltechnische werken (aanleg en onderhoud van wegen en rioleringen) en voor cultuurtechnische werken (aanleg en onderhoud van groenvoorzieningen) werken wij met groslijsten. Aannemers op een groslijst komen in aanmerking voor onderhandse aanbestedingen. U kunt zich aanmelden voor de groslijst van de gemeente Smallingerland.   

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort aan in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. U ontvangt een e-mail als het paspoort voor u klaarligt. Voor het ophalen van uw paspoort hoeft u geen afspraak te maken.

  • Fout in de Basisregistratie Personen (BRP) doorgeven

    Kloppen uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) niet? Dan kan de gemeente deze onderzoeken en veranderen. Als dat gebeurt, krijgt u daarvan bericht. U kunt ook zelf controleren of uw gegevens correct in het BRP staan. Als dat niet het geval is, kan de gemeente ze aanpassen.

  • Aangifte doen van een levenloos geboren kind

    Als uw kind levenloos geboren is na een zwangerschap van 24 weken of meer, doet u aangifte bij de gemeente. Bij een zwangerschap korter dan 24 weken mag u aangifte doen. Dit doet u bij de gemeente waar uw kind is geboren. In beide gevallen maakt de gemeente een akte van geboorte (levenloos) op. Dit...

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    In de Basisregistratie personen (Brp) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel.

  • Afspraak maken, wijzigen of afzeggen

    U kunt heel gemakkelijk een afspraak maken via het digitale formulier. Afspraak maken